Kor - koreografi - mm
1 Stå så op
3 stemmigt i omkvæd: „Stå så op".
Korkoreografi: Form en trakt med hænderne til „stå så op"
OBS: der synges kun „Stå så op" 2 gange efter hvert vers (pause i takt 18 ), sidste gang som skrevet, ialt 5 gange „Stå så op".
2 Vågn op
Korkoreografi: I A stykket strækker koristerne sig - og synger med „gabe"stemme.
OBS: Transponeres til G dur
3 Skoledit og skoledat
3 stemmigt i B stykke.
Korkoreografi: C stykket (RAP) skal være kraftigt og udtryksfuldt. Armene i vejret.
OBS: Alle endelser = 1/4 node og ikke som skrevet 1/2 node f.eks. „Kaj", „sig", „ven"....
Vær opmærksom på at melodien i takt 3 og 4 ikke kommer til at lyde som takt 1 og 2.
4 Kinesisske kruseduller
3 stemmigt fra og med vers to.
OBS 2. og 3.stemmerne syng på „no" istedet for „du".
I omkvæd (takt 9) er rytmen: Alla breve
5 Fri
6 Vi går på fritter
3 stemmigt i omkvæd fra og med vers to.
OBS Evt solister i versene.
7 Makrel i tomat
Synges 3 gange. 1. gang uden kor, 2. gang med kor og 3. gang med kor og blæsere.
OBS 3. stemme (nederste) i B stykke udelades.
8 Zapp zapp
Koreografi: Evt hip-hop dans i omkvæd fra og med vers tre.
9 Stjerneskud
4 stemmig kanon, plus publikum
Publikum starter og slutter. De synger på „no".
OBS Der synges langsomt og med korisk vejrtrækning.
10 Finale
Korkoreografi: Illustrer med hænderne når publikum skal rejse og sætte sig.
Helge: Dirigerer kor og orkester.
Publikumsinstruktør: Instruerer, motiverer og dirigerer publikum.
Lydmand: Til evt forstærkning af oplæsere (sammenbindende tekst), solister og 2. og 3. stemmer (hvis balancen er dårlig).