Gardner:
Gruppeopgave. Vælg en sang eller musikaktivitet.
Giv praktiske eksempler på hvordan sangen videreformidles til dine medstuderende alt efter hvilken intelligens I vælger at invitere i. F.eks. hvordan ville du/I formidle sangen hvis det hovedsageligt var den logisk/matematiske intelligens du ville gøre brug af/invitere i.
Gør skriftligt rede for gruppens overvejelser - f.eks. om I under formidlingen kan benytte jer af én intelligens eller om der gøres brug af andre intelligenser.
Beskriv jeres overvejelser angående anvendeligheden af Gardners teori i pædagogisk praksis.
Mail til Helge emne: Gardner. Gemmes som: Skriv hold og gruppemedlemmernes navne og send som bilag.
Læs om Gardner, intelligenser og læringsstile.
Den logisk-matematiske intelligens
Den sproglige intelligens
Den musikalske intelligens
Den rumligt visuelle intelligens (spatial)
Den kropslige intelligens (kinestetisk)
Den personlige intelligens (intrapersonel)
Den sociale intelligens (interpersonel)