2. semester

20 Mandag den 14.. maj 8.15 - 11.45.  
  1. M aria
  2. Jamaica
  3. Tag palmehatten på
  4. Kom nu med til karneval

Samba program med breaks   Samba sange tekster   Samba rytmer Audio

 
21 Mandag den 21. maj 8.15 -11.45
  • Samba og  instrumentalspil.
 
Fredag den 25. maj  Samba i Glejbjerg

Målet er, at den studerende kan tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger og - inspirere og motivere til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer.

Indhold. Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv.  Pædagogisk arbejde i vuggestuer/ børnehaver og indenfor sfo – klub området. Planlægning, udførelse og evaluering.

Uge Musik Drama
6 2 mandag 8.15 - 9.50 Oplæg til og igangsætning gruppearbejde. Repertoire til vuggestue, bh og sfo. Repetition af bodypercussion og instrumentalspil 2 mandag 10.10 - 11.45 Oplæg til og igangsætning gruppearbejde. Opdatering af dramahåndbog mødet med underviseren
7 Vinter  
8 2 mandag 8.15 - 9.50 Vuggestuer: Sang med babytegn. Børnehaver: Sangstemmen og de musikalske parametre i praksis. SFO/Klub: Musikalske lege. Instrumentalspil. 2 mandag 10.10 - 11.45 Fantasi og fortælling – fortællingens rytme og struktur
9 2 mandag 8.15 - 11.45  Arbejde med gruppearbejde med vejledning Grethe og jeg vejleder jer i lokale 3111. Der vil være mulighed for grupperne at arbejde i musiklokalerne, dramalokalet og gruppelokalerne.
10   4 mandag 8.15 - 11.45 Improvisation og teatersport + gruppearbejde. Aflevere 2 siders opgave via Blackboard
11 Mandag  Besøg i en institution, hvor de enkelte grupper afprøver deres planlagte UMD forløb.  I aftaler og gennemfører selv.
12 4 mandag 8.15 - 11.45 Fremlæggelse 8 - 12.
13 4 tirsdag 8.15 - 11.45 Pædagogisk arbejde indenfor specialområdet. Planlægning, udførelse og evaluering. Oplæg til gruppearbejde.  Instrumentalspil. Musikvideoproduktion.  
14 Påske    
15   4 tirsdag 8.15 - 11.45 Teaterstykke – historien, rolle, karakteren og relationer
16   6 fredag 8.15 - 14.10. Introduktion til teoretisk opgave og praktisk projekt. Beslutning om indhold i den praktiske del. Arbejde med Fokus, nærvær, rolle – og materiale generering
17 2 mandag 12.35-14.10 4 mandag 8.15 - 11.45 Arbejde med projektets dramamæssige indhold sammen med Grethe
18 Mandag den 30. april . 8.15 -
  • 8.15 Opvarmning og fællessangen
  • ca. 9.00 Kaffe og rundstykker ! Gave fra Kim for vores bodypercussion optræden
  • Arbejde med projektet i grupper
  • 10.30 Stykket spilles igennem i drama.
  • 12.35 - Over middag arbejder I videre selv. Gennemspilning /Gruppearbejder
 
19 Mandag den 7. maj 8.15 til måske 15 Helge og Grethe

Vi mødes i drama 4151 kl 8.15 til generalprøve(r)               Tekst: Hva' du end gør

  • Generalprøve. Forestilling. Evaluering. Helge Og Grethe.
  • Jan, Hanne, Maria, Lars, måske Trine, Bus 8 pers,
20 Mandag den 14.. maj 8.15 - 11.45.  
  1. M aria
  2. Jamaica
  3. Tag palmehatten på
  4. Kom nu med til karneval

Samba program med breaks   Samba sange tekster   Samba rytmer Audio

 
21 Mandag den 21. maj 12.35 -15.50
  • Samba og  instrumentalspil.
 

Fredag den 25. maj  Samba i Glejbjerg

 

http://www.youtube.com/watch?v=NFkwzAYjq8k&feature=BFa&list=PL695548593CAA5E28&lf=results_video

Projekt 2 semester

   Musik og drama Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv.  Pædagogisk arbejde i vuggestuer/ børnehaver og indenfor sfo – klub området.

Gruppen (max 4 personer) afleverer (mail) opgave der omhandler:              

  1. Hvilket emne ?

  2. Hvorfor har I valgt dette emne ?

  3. Inspiration fra relevant teori: Læse og referere til bøger. Søg litteratur på bibliotek http://bibliotek.dk/ Hvad står der i "Musik og drama"

  4. Læse / referere til / linke til relevant materiale på nettet. Google emnet på nettet. http://www.google.dk/ . Nr Aaby. Nr Aaby 2. Søg i artikel databasen: http://skoda.emu.dk/  . Diskuterer og vurderer teorierne.

  5. Hvad er målet med musik/drama aktiviteterne ? 

  6. Hvilke musikalske og generelle forudsætninger har børn/brugere ? 

  7. Rammefaktorer. Økonomi. Faciliteter. Læreplaner.  Egne forudsætninger.

  8. Indhold. Repertoire. Hvilke musikalske/drama elementer skal læres ? Hvilke delmål ?

  9. Hvordan når vi målet ? Hvilke læreprocesser ? Kultur for/med/af børn/brugere.

  10. Samarbejdspartnere nære/fjerne - familie/venner/andre institutioner/andre studerende.

  11. Evaluering. Planlægning: Hvordan vil vi evaluere ?