2. semester
20 | Mandag den 14.. maj 8.15 - 11.45.
Samba program med breaks Samba sange tekster Samba rytmer Audio |
|
21 | Mandag den 21. maj 8.15 -11.45
|
|
Fredag den 25. maj
Samba i
Glejbjerg
|
Målet er, at den studerende kan tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger og - inspirere og motivere til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer.
Indhold. Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. Pædagogisk arbejde i vuggestuer/ børnehaver og indenfor sfo – klub området. Planlægning, udførelse og evaluering.
Uge | Musik | Drama |
6 | 2 mandag 8.15 - 9.50 Oplæg til og igangsætning gruppearbejde. Repertoire til vuggestue, bh og sfo. Repetition af bodypercussion og instrumentalspil | 2 mandag 10.10 - 11.45 Oplæg til og igangsætning gruppearbejde. Opdatering af dramahåndbog mødet med underviseren |
7 Vinter | ||
8 | 2 mandag 8.15 - 9.50 Vuggestuer: Sang med babytegn. Børnehaver: Sangstemmen og de musikalske parametre i praksis. SFO/Klub: Musikalske lege. Instrumentalspil. | 2 mandag 10.10 - 11.45 Fantasi og fortælling – fortællingens rytme og struktur |
9 | 2 mandag 8.15 - 11.45 Arbejde med gruppearbejde med vejledning Grethe og jeg vejleder jer i lokale 3111. Der vil være mulighed for grupperne at arbejde i musiklokalerne, dramalokalet og gruppelokalerne. | |
10 | 4 mandag 8.15 - 11.45 Improvisation og teatersport + gruppearbejde. Aflevere 2 siders opgave via Blackboard | |
11 | Mandag Besøg i en institution, hvor de enkelte grupper afprøver deres planlagte UMD forløb. I aftaler og gennemfører selv. | |
12 | 4 mandag 8.15 - 11.45 Fremlæggelse 8 - 12. | |
13 | 4 tirsdag 8.15 - 11.45 Pædagogisk arbejde indenfor specialområdet. Planlægning, udførelse og evaluering. Oplæg til gruppearbejde. Instrumentalspil. Musikvideoproduktion. | |
14 Påske | ||
15 | 4 tirsdag 8.15 - 11.45 Teaterstykke – historien, rolle, karakteren og relationer | |
16 | 6 fredag 8.15 - 14.10. Introduktion til teoretisk opgave og praktisk projekt. Beslutning om indhold i den praktiske del. Arbejde med Fokus, nærvær, rolle – og materiale generering | |
17 | 2 mandag 12.35-14.10 | 4 mandag 8.15 - 11.45 Arbejde med projektets dramamæssige indhold sammen med Grethe |
18 | Mandag
den 30. april
. 8.15 -
|
|
19 | Mandag den 7. maj 8.15 til måske 15 Helge og
Grethe Vi mødes i drama 4151 kl 8.15 til generalprøve(r) Tekst: Hva' du end gør
|
|
20 | Mandag den 14.. maj 8.15 - 11.45.
Samba program med breaks Samba sange tekster Samba rytmer Audio |
|
21 | Mandag den 21. maj 12.35 -15.50
|
|
Fredag den 25. maj Samba i Glejbjerg
|
http://www.youtube.com/watch?v=NFkwzAYjq8k&feature=BFa&list=PL695548593CAA5E28&lf=results_video
Projekt 2 semester
Musik og drama Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. Pædagogisk arbejde i vuggestuer/ børnehaver og indenfor sfo – klub området.
Gruppen (max 4 personer) afleverer (mail) opgave der omhandler:
Hvilket emne ?
Hvorfor har I valgt dette emne ?
Inspiration fra relevant teori: Læse og referere til bøger. Søg litteratur på bibliotek http://bibliotek.dk/ Hvad står der i "Musik og drama"
Læse / referere til / linke til relevant materiale på nettet. Google emnet på nettet. http://www.google.dk/ . Nr Aaby. Nr Aaby 2. Søg i artikel databasen: http://skoda.emu.dk/ . Diskuterer og vurderer teorierne.
Hvad er målet med musik/drama aktiviteterne ?
Hvilke musikalske og generelle forudsætninger har børn/brugere ?
Rammefaktorer. Økonomi. Faciliteter. Læreplaner. Egne forudsætninger.
Indhold. Repertoire. Hvilke musikalske/drama elementer skal læres ? Hvilke delmål ?
Hvordan når vi målet ? Hvilke læreprocesser ? Kultur for/med/af børn/brugere.
Samarbejdspartnere nære/fjerne - familie/venner/andre institutioner/andre studerende.
Evaluering. Planlægning: Hvordan vil vi evaluere ?