Jeg vil gerne starte med at skrive jeg havde en god oplevelse med at skulle stå frem og både spille instrumenter, synge og forsøge at få nogle af børnene med. De var meget stille, det var svært at få dem til at sige en leg de kendte. det var faktisk pædagogerne som måtte hjælpe til.

Personligt synes jeg det gik godt. Vi kan selvfølgelig altid blive bedre, men hav` lige i baghovedet at vi ikke er professionelle.Der var en del fra holdet som var flove og bare ville væk.

Rum/lokale: Det var meget utilfredsstillende. Der var mange af vores instrumenter som ikke kom i brug. Der blev brugt meget tid på at få det hele sat op. Vi var nogle stykker som snakkede om at det kunne være rart at se lokalet næste gang vi skal ud at optræde.

Samarbejdet: Det har været godt. Jeg synes ikke der har været meget uenighed ang noget af det som vi har skullet planlægge, både med og uden lærer.

Evaluering med og af børnene: Det blev der ikke noget af. Da vi havde sagt tak for i dag, gik både børn og de voksne. Deres mening om både sangvalg, teatret, måden vi havde vekslet, ville jeg gerne have hørt, så vi kunne have taget det med os til næste gang vi laver opvisning.

Jeg har læst kap. 10 i bogen "Musik og Pædagogik", forfatter er Elsebeth Kirk. Der står meget om hvor vigtigt det faktisk er at få musikken med i institutionerne. Der er meget med rim/remser, sproglig udvikling, fantasien som bliver udfordret, at børn bliver bedre til indlæring og at hvis børn har svært ved at koncentrer sig er musikken og det at spille et instrument, en god måde at lære det på. Jeg synes det er vigtige pointer at tage med sig, både for os studerende men os for de pædagoger som er gamle i faget.

Jeg vil ihvertfald slå et slag for både musik/sang og drama!

 

med venlig hilsen

 

Lone Julia Buch, hold 285, 2 semester UMD