Dukketeater
Vi skulle i Umd, udarbejde et musikals dukketeater, hvor vi selv skulle spille de forskellige roller i stykket. Vi fandt nogle sange som vi skulle lærer at synge og spille musik til.
Vi brugte lang tid, på at udarbejde det hele og nogle af os fik da også et par ekstra grå hår ( Helge )
Vi skulle derefter opføre stykket i en børnehave.
Centrale kundskabs- og færdighedsområder:
A)anvende og udvikle æstetisk
skabende processer med musik, drama og andre udtryksformer.'
Jeg vil nok mene at vi under vores forløb fik underbygget en del af de overordnede emner.
Vi brugte drama i vores teaterstykke, Stykket have et forløb med et formål, som skulle sætte fokus på mobning. Vi gennemgik en lærings og udviklingsproces omkring vores færdigheder i forhold til Umd. Vi fik mulighed for at spille instrumenter og udvikle os den vej igennem.
Vi fik sagt hvad vi gerne ville have ud til tilskureren igennem de sange vi sang og igennem de dukker vi brugte i stykket.
Vi brugte humor for at fange børnenes opmærksomhed og og musikken som afbræk i hele forløbet for at gøre det mere spændene og musikalsk.
Turen til børnehaven
Turen til børnehaven var lidt af en underlig oplevelse, vi fik stillet vores instrumenter op og finder ud af at nogle af dem ikke virker. ( Vi får også smadret en guitar )
Vi oplever at børnene er meget generte og at, det er en gruppe af de yngste børn vi skal opføre showet for. Vi får gennemført stykket på må og få og vi er ikke helt tilfredse. Men under omstændighederne er det faktisk en rimelig god lærerproces for os alle. Vi er ret sikker på at børnene hyggede sig og pædagogerne morede sig.
Vi gav da helt sikkert lidt inspiration til børnene igennem både musik og teaterstykket.