Projekt
med Jagtvænget børnehave
Idéer:
Børnehaven skal spørges, hvorvidt de udvælger ”grupper” til
de forskellige sange og remser. Efterfølgende skal vi så bestemme os for om vi
skal gå i workshops og fordele stykkerne, eller alle være samlet. Spørge om vi
må give dem eks. juice og en frugt.
En anden idé kunne være at vi går i grupper og lære børnene
alle stykkerne og slutter af fælles, hvor vi så indspiller det.
Vi starter med at indspille sangene og sender dem ud til
børnehaven så de kan øve sig inden vi kommer.
Charlotte tager kontakt til børnehaven, når er
forberedelserne er klar. Herefter sender vi matrialet ud til dem. Og de skal
sende teksten med ”mariehønen......” til
os.
Vi synes godt om de sange/rim & remser, der er blevet
forslået, så dem beholder vi. Vi tilføjer sangen ”Skal vi ikke være venner”
(denne vil vi sende ud til dem sammen med de andre, men vi vil selv stå for
udførelsen, som afslutning d. 2 december).
Hvis det er muligt skal pædagogerne have en mp3 afspiller,
til at optage spontan lyde.
Forberedelserne går igang. Vi begynder med at øve og
indspille sangene og akkompagnere stykkerne, således at vi er helt klar og
sikre når vi skal derud den 18 november.
18 november:
Event. Dukker til at holde sammen på det hele?!
Vi øver stykkerne med børnene.
2 december:
Alt er klart.
Tre små kinesere: I, A,
O & Y (DAG)
Jeg er en lille undulat: Lille,
store undulat. Volume op og ned, langsomt à
hurtigt. Glad og sur, og frysende undulat.
”Tju bang chokolade mand”
stacato. Hoppende. Med dukker viser vi dem, hvornår de skal remse og hvornår de
skal være stille (vigtigt at børnene har forstået, hvad det går ud på og hvad
de skal).
Godmorgen sol og mariehønen evigglad....:
Spilles og synges.