Projekt med Jagtvænget børnehave

 

Idéer:

Børnehaven skal spørges, hvorvidt de udvælger ”grupper” til de forskellige sange og remser. Efterfølgende skal vi så bestemme os for om vi skal gå i workshops og fordele stykkerne, eller alle være samlet. Spørge om vi må give dem eks. juice og en frugt.

En anden idé kunne være at vi går i grupper og lære børnene alle stykkerne og slutter af fælles, hvor vi så indspiller det.

Vi starter med at indspille sangene og sender dem ud til børnehaven så de kan øve sig inden vi kommer.

Charlotte tager kontakt til børnehaven, når er forberedelserne er klar. Herefter sender vi matrialet ud til dem. Og de skal sende teksten med ”mariehønen......” til os.

Vi synes godt om de sange/rim & remser, der er blevet forslået, så dem beholder vi. Vi tilføjer sangen ”Skal vi ikke være venner” (denne vil vi sende ud til dem sammen med de andre, men vi vil selv stå for udførelsen, som afslutning d. 2 december).

Hvis det er muligt skal pædagogerne have en mp3 afspiller, til at optage spontan lyde.

Forberedelserne går igang. Vi begynder med at øve og indspille sangene og akkompagnere stykkerne, således at vi er helt klar og sikre når vi skal derud den 18 november.

18 november:

Event. Dukker til at holde sammen på det hele?!

Vi øver stykkerne med børnene.

2 december:

Alt er klart.

Tre små kinesere: I, A, O & Y (DAG)

Jeg er en lille undulat: Lille, store undulat. Volume op og ned, langsomt à hurtigt. Glad og sur, og frysende undulat.

”Tju bang chokolade mand” stacato. Hoppende. Med dukker viser vi dem, hvornår de skal remse og hvornår de skal være stille (vigtigt at børnene har forstået, hvad det går ud på og hvad de skal).

Godmorgen sol og mariehønen evigglad....: Spilles og synges.