CD med:
- Spontansange. Målet er at børnene (så mange som muligt) bringes i
situationer hvor de spontansynger som vi eller pædagogerne optager på mp3
optager. Leger med lyde - fragmenter af sange - vha
- Rammesange
- Drama aktiviteter
- Sanglege
- Tegning/maling eller andre ekspressive aktiviteter
- Bøger
- Sange - hvor børnene (og pædagoger og studerende) synger med
akkompagnement af pædagogstuderende. Målet er at 1) vi har musikalsk
fællesskab 2) børnene oplever at synge til live akkompagnement 3) de
studerende øver sig på musikalsk ledelse og musikalsk ledsagelse -
spil på jeres instrumenter
- Sange - hvor børnene selv synger uden akkompagnement og uden støtte af
voksne. Hvis vi vil kan vi støtte med tegninger og/eller konkreter. Målet er
at dokumentere børnenes helt eget udtryk med egen styring af feks start og
slut.
Sange:
- "Tre små kinesere". Mål: Leg med vokaler og klang. AEIOUYÆØÅ. Studerende
spille og synge til.
- "Jeg er en lille undulat". Mål: Leg med stemmens ambitus - høj og dyb
stemme og klang.
- Remsen "Tju bang chokolademand"
Mål: Udtrykke remsen på mange forskellige måder ved associere til
forskellige dyr: Lopper, elefanter, krager, stære(fløjter), torsk(klapper
munden op og i), aber, ...Rim
og remser udtryksmåder
- "God morgen sol" (børnehavens eget forslag)
Mål: - Studerende at transponere akkorder til D
- "Mariehønen evigglad spiste kongens ostemad". (børnehavens eget forslag)
- Skal vi ikke være venner
Rim: