CD med:

  1. Spontansange. Målet er at børnene (så mange som muligt) bringes i situationer hvor de spontansynger som vi eller pædagogerne optager på mp3 optager. Leger med lyde - fragmenter af sange - vha
  2. Sange - hvor børnene (og pædagoger og studerende) synger med akkompagnement af pædagogstuderende. Målet er at 1) vi har musikalsk fællesskab 2) børnene oplever at synge til live akkompagnement 3) de studerende øver sig på musikalsk ledelse og musikalsk ledsagelse  - spil på jeres instrumenter
  3. Sange - hvor børnene selv synger uden akkompagnement og uden støtte af voksne. Hvis vi vil kan vi støtte med tegninger og/eller konkreter. Målet er at dokumentere børnenes helt eget udtryk med egen styring af feks start og slut.

Sange:

  1. "Tre små kinesere". Mål: Leg med vokaler og klang. AEIOUYÆØÅ. Studerende spille og synge til.
  2. "Jeg er en lille undulat". Mål: Leg med stemmens ambitus - høj og dyb stemme og klang.
  3. Remsen "Tju bang chokolademand" Mål: Udtrykke remsen på mange forskellige måder ved associere til forskellige dyr: Lopper, elefanter, krager, stære(fløjter), torsk(klapper munden op og i), aber, ...Rim og remser udtryksmåder
  4. "God morgen sol" (børnehavens eget forslag) Mål: - Studerende at transponere akkorder til D
  5. "Mariehønen evigglad spiste kongens ostemad". (børnehavens eget forslag)
  6. Skal vi ikke være venner

Rim: