Forslag til plan for eksamensforberedelse:

22s eksamens forberedelse i musik.

Fællesoplæg/gruppevejledning fra 8.20 til 10.00.

Soloundervisning 10.30 til 12.00 a 15 min (skriv 10.30, 10.45, 11.00, 11.15, 11.30 eller 11.45)

Foreløbige bookninger indføjet.

 

 

 

Helge

Kirsten Maria

 

Uge 33

8-14

Eksamens bestemmelser

Idéer fra praktikken

Gruppedannelser

8.20 -14.05

8.20 -14.05

11.15 Jonna

12.45 Henrik

 

 

 

 

Uge 34

Fællesoplæg fra 8.20-9.55

Trommer

Litteratur

8.20-12.00

10.30 Karina (Guitar)

10.45 Tilde (Guitar)

11.00 Eva (Guitar)

8.20-12.00

10.30 Jonna (sang)

11.00 Mona

11.30 Henrik (sang)

 

 

Uge 35

Fællesoplæg fra 8.20-9.55

Litteratur

 

8.20-12.00

10.30 Henrik sang

8.20-12.00

10.30 Jonna (guitar)

10.45 Karina (sang)

 

 

Uge 36

Fællesoplæg fra 8.20-9.55

Litteratur

8.20-12.00

10.30 Karina (Guitar)

8.20-12.00

10.30 Jonna (sang)

 

Uge 37

Prøveeksamen

8.20-12.00

10.30-12.00

10.30 Karina (sang)

10.45 Jonna (guitar)

 

Uge 38

Prøveeksamen

 

8.20-12.00

10.30 Jonna (sang)

11.00 Mona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liniefags-uge plan:

Fredag den 7. januar

Repertoire Klubområdet  9 år –

  1. ”1 calypso, 2 calypso, 3 calypso, 4 calypso”,  Trad.
  2. “Jango”, Mohamed Said
  3. ”Hop og spring”, Leif Falk
  4. ”Du må lær’ og le”, Leif Falk/Trad. Brasilien
  5. ”Kom og fang halen min”, Jytte Mosekær/Trad.Cuba

Specialområdet

Sange:

  1. ”Haveje”, Jacob Haugaard
  2. ”Kald det kærlighed”, Lars Lilholt
  3. ”Så jeg længe jeg lever”, John Mogensen
  4. ”Nu skal vi have en tossesang”, trad.
  5. ”Malela”, trad.

Musiklege 

Individuel vejledning i forhold til praktikområdet

Instrumentalundervisning 12.30 – 14.00 Helge og Kirsten Maria

Fredag den 14. januar

Ældre

Sange:

  1. ”Mads Doss”, St. St. Blicher1844/Folkemelodi
  2. ”Hvem sidder der bag dér bag skærmen”, Jeppe Aakjær1905/Carl Nielsen1907
  3. ”Den er fin med kompasset” Hans Hartvig Seedorf/Niels Clemmensen 1918
  4. ”Kringsatt av fiender”, Nordahl Grieg 1936/Otto Mortensen 1951, 
  5. ”Den gamle skærslippers forårssang”, Sigfred Pedersen/Kai Norman Andersen1955

Individuel vejledning i forhold til praktikområdet

Instrumentalundervisning 12.30 – 14.00 Helge og Kirsten Maria

Mandag den 6. december: 

Tirsdag den 7. december

Onsdag den 8. december: 

Torsdag den 9. december. 

Fredag den 10. december.

Fredag den 3. december 

Julesange:

  1. "Lad det nu snart bli' jul,"
  2. "Det er nissen der bestemmer alting" 
  3. "Kling klong" med pentatont klokkespil og metallofon spil (i C dur CDEGA)

Formidlingsopgaven ud fra Howard Gardners teori. De 5 der ikke havde lavet opgaven har det for til den 17. december (Husk kun undervisning til klokken 12.)

Fredag den 26. november

Repetition af de 5 SFO sange

Howard Gardner: Intelligenserne og "du". 
Læs hjemmesiden:
http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp
Læs Musik og pædagogik. Kap. 8 (Musikken i den personlige udvikling).  Vælg en sang. Giv praktiske eksempler på hvordan sangen videreformidles til dine medstuderende alt efter hvilken intelligens I vælger at invitere i. F.eks. hvordan ville du lære et barn sangen hvis det hovedsageligt var den logisk/matematiske intelligens du ville gøre brug af/invitere i. 

Sammenspil på de to hold. 

Optræden i Freuds (?evt fredag den 3.dec) og tirsdag den 30. november hvor 4. semester liniehold arrangerer.

Fredag den 19. november

OBS. Instrumentalspil klokken 8.20-10.00. (Julesange)

Sang

De 5 sange fra SFO.

  1. ”Thomas”, Poul Kjøller og James Hollingworth
  2. ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan
  3. ”Børge har en knallert”,  T.Bunk/T. Larsen
  4. ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen
  5. “Uma rapeti”, trad. New Zealand  

Legecomputerprogrammerne fra 5. november (hængeparti)!

Sammenspil på de to hold. Husk optræden i Freuds den 26. november og tirsdag den 30. november hvor 4. semester liniehold arrangerer.

Vi foreslår at der i liniefagsugen arbejdes med 3 elementer:

  1. Sammenspil og studieoptagelse heraf. 
  2. Sang/sangstemmen og studieoptagelse heraf
  3. Egne sang(e) (nye eller dem fra 4.semester) og studieoptagelse heraf

Fredag den 12. november

Sang 

De 5 sange fra børnehaverepertoiret gennemgås. Repeteres. Didaktiske anvisninger/overvejelser.

Sammenspil a) Teori fra 5/11 repeteres. b) Teori om akkorder med tilføjelser c) Andre trommerytmer.

Sammenspil i praksis hvor langt er i nået. 

Fredag den 5. november (torsdag den 4.november)

En af sangene fra børnehaverepertoiret (kompendium med sangene kan købes i butikken "22f" billede af dette hold på forsiden 30 sange til diverse arbejdsområder ) læres vha http://www.finalemusic.com/notepad/  og formidles videre til hele holdet. 

Afprøv mindst et af de øvrige legeprogrammer (nummer 6 til 13) og demonstrer dette og forklar den pædagogiske nytteværdi af dette program. 

Band: (1 Thilde, Eva, Karina og Henrik) (2 Anne, Mona, Lena og Christine) Jonna ?

  1. Find repertoire. 
  2. Øv guitarspillet og sangen så det sidder rigtig godt. Aftal hvem der spiller hvad i hvilke numre, således at du får prøvet det hele. El-bas, el-guitar, trommesæt, key-board, sang i mikrofon. 
  3. Hvad hedder tonerne på el-bassen. Brug din guitar oversigt. El-bassens toner er lig med de 4 dybeste (tykkeste) strenge på guitaren.
  4. Akkorder på keyboard http://www.telacommunications.com/nutshell/music/index.htm 

Fredag den 29. oktober

1) Skriv den ukendte sang ind i nodeskrivningsprogrammet. Finale notepad. hent programmet her og download på din computer eler på seminariets computer. http://www.finalemusic.com/notepad/ lær melodien på computeren. Lokale 85 eller derhjemme.

2) Lav et nummer i programmet "Acid Latin". Du skal selv synge/rappe dertil. Gem som mp3 fil på seminariets computer. Lokale 85. 

3) Find karaoke nummer på VanBasco. Programmet downloades her: http://www.vanbasco.com  som der kan synges til. Gem på seminariets computer. 

4) Band in a box. Lav melodi med akkorder. Afprøv med forskellige stil arter.

Husk at computerne i lokale 85 sletter alt ved genstart. Så "log på" med navn og studienummer så kan du gemme på seminariets computere. (Læs mere i lokale 85)