41F.
Oversigtsplan
5. semester UMD, Foråret 2015 v. Helge og Grethe (25studerende)
Uge |
Dag og dato |
Musik |
Drama |
Indhold |
|
18 |
Man 27.april Fraværende: Niels, Jef, Abdi, Samir |
8.30- 13.00 |
3113,3111,3110,
|
|
Karneval program, sang og fagter, spil, rytmer, kazoo, dans. Sambasange instrumental. Ki-båt – spil efter tal. Blokfløjten – To pølser med brød. Noder. |
18 |
Tors. 30.april |
8.30-13.00 |
Masker til karneval. |
||
19 |
Ons. 6.maj |
12.00 - 17.00 |
3114,3113,3111,3110, |
|
|
19 |
Tors.7. maj |
13.00 - 16.00 |
3111,3110, |
|
Samba sang, dans og spil. |
20 |
Tirs 12.maj |
|
8.30 – 16.00 |
Esbjerg kunstmuseum |
|
21 |
Tirs. 19.maj |
8.30 - 15.00 |
3111,3110, |
|
|
21 |
Fre.22. maj |
8.30 – 16.00 |
|
Karnevalprogram 2015 Glejbjerg og Aalborg Maria Maria akk Jamaica jamaica akk. Tag palmehatten på Samba sange tekster Samba rytmer Audio Generalprøve formiddag. Karneval i Glejbjerg eftermiddag |
|
21 |
Lør. 23. maj |
6.58 - 22.16 |
|
Pinsekarneval i Ålborg. |
|
22 | Fredag 29. maj | 8.30 -13.00(12.15) |
|
||
23 |
Fre 5. juni |
8.30-11.30 |
3111,3110,3109,3108 |
|
|
24 |
Tors. 11. juni |
|
8.30-15.00 |
Specialisering Personlig fortælling |
|
24 |
Fre. 12.juni |
8.30-15.00 |
3111,3110,3109,3108 |
|
|
25 |
Tirs. 16.juni |
|
8.30-15.00 |
Specialisering: Teaterpædagogisk metode i personalesammenhæng |
|
25 |
Tors. 18. juni |
8.30-17.00 |
3111,3110,3109,3108 |
8.30- 17.00 |
Fremlæggelse af speciale projekter |
26 |
Man. 22.juni |
|
(8.30-15.00)* |
Grethes eksamensprojekt i København (11 af jer) mulig eksamensdag |
|
26 |
Tors. 25. juni |
|
8.30-15.00 |
Grethe Gøgl |
CKF’er for 4. og 5. semester:
· Brug og betydning af forskellige udtryksformer individuelt, socialt, kulturelt og samfundsmæssigt
· Brug og betydning af fagets materialer, instrumenter og teknikker
· Arbejde med udtryksformernes sanselige, følelsesmæssige, kropslige og intellektuelle aspekter.
· Skabende processer
5. semester:
· begrunde og udfolde fagets pædagogiske, oplevelsesmæssige og kulturelle potentialer og
· forstå skabende processers betydning for menneskets udvikling og livsmuligheder
Deltagelsespligten i linjefaget UMD (4., 5. og 7. semester)
I linjefaget UMD udarbejder den studerende en UMD- portfolio, der har til formål at dokumentere den studerendes opfyldelse af fagets deltagelsespligt.
Der afleveres Portfolio-opgaver som dokumentation for deltagelse
Generalprøve 1 fredag den 22. maj kl. 10.30 - 10.50 for førskolebørnene og evt børnehaveklassen på Bakkeskolen Skolebakken.
Generalprøve 2 fredag den 22. maj kl. 11.00 - 11.20 for børnehavebørnene på Ringgården Stengårdsvej 313
Turen til karneval i Glejbjerg fredag den 22. maj med "De blå busser"
Sambaoptog i Glejbjerg
Turen til karnevallet i Aalborg lørdag den 23. maj 2015 med "De blå busser"
1. Stort bagage rum under bussen OK.
2. Vi skal kunne have adgang til bussen, mens vi er i Aalborg således vi kan have personlige ejendele liggende i bussen mens vi går med i karnevalsoptoget og kunne stille instrumenter mm i bussen efter vi har gået turen. OK. Vi aftaler med chaufføren.
3. Er det den samme bus som vi kører med om fredagen – kan vi lade instrumenterne ligge i bussen. Måske en mulighed. Lene fra de blå busser undersøger og giver besked.
4. Vi sminker os når vi er fremme.
Se fotos mm her: http://aalborgkarneval.dk/
I FAQ: Står der: Der stræbes efter en afviklingstid på ca. 4 timer, men der kan være flere timers forskel på, hvornår den første og sidste del af paraden når Kildeparken. Ønsker man derfor at være i paraden længe, opfordrer vi karnevalisterne til at stille sig bagerst på startstederne, ligesom det omvendte gælder, hvis man gerne vil hurtigere igennem.
Optaget ender ved Kildeparken ved Aalborg Station. Indgangen til Kildeparken kan kun ske hvis man har et gyldigt loyalitetsarmbånd (kr 125 på nettet 200 kr på dagen).
Begge dage i samarbejde med GVU hold 42C og Not Big Båt Band -
PS Da vi er til karneval i UC Syddanmark regi - drikker vi ikke øl og spiritus førend optoget er slut og vi er nået til Kildeparken.
4. semester UMD, efteråret 2014 v. Helge og Grethe
Uge |
Dag og dato |
Musik |
Indhold |
Drama |
Indhold |
36 |
Fre. 5.sept |
8.15-11.45 |
4 |
8.15-11.45 |
|
38 |
Fre. 19.sept |
12.35-15.50 |
4 |
|
|
39 |
Fre. 26.sept |
8.15-11.45 |
4 |
|
|
40 |
Fre.3.okt |
8.15-14.10 Grethe (og Helge) |
4 |
8.15-14.10 |
|
41 |
Fre. 10 okt |
8.15-14.10 |
6 |
8.15 - 14.10 |
|
48 |
Tirs. 25.nov |
8.15-11.45 |
4 |
|
Instrumentalspil. Julemusik. |
49 |
Tirs. 2. dec. |
9.05-11.45 |
3
|
9.05-11.45 |
Julefest For de frie bh |
50 |
Ons.10.dec |
8.15-11.45 |
4
|
8.15-11.45 |
December sjov |
51 |
Ons 17.dec |
8.15-11.45* |
4 |
8.15-11.45 |
December sjov |
|
|
|
|
|
|
4 |
Man 19.jan 2015 |
8.15-15.50 |
|
8.15-15.50 |
Dimissionsprojekt |
4 |
Tirs. 20.jan |
8.15-15.50 |
|
8.15-15.50 |
Dimission |
4 |
Ors. 21.jan |
8.15-15.50 |
|
8.15-15.50 |
Dimission |
4 |
Fre. 23.jan |
8.15-19.00 |
|
8.15-19.00 |
Dimissionsfest |
|
|
|
|
|
|
5 |
Tirs. 27.jan |
8.15-15.50 |
4 OBS 8.15- 11.45 |
|
Linjefagsuge |
5 |
Ons.28.jan |
8.15-15.50 |
4 |
8.15-15.50 |
Linjefagsuge |
5 |
Tors. 29.jan |
8.15-15.50 |
4 |
8.15-15.50 |
Linjefagsuge |
5 |
Fre. 30. jan |
8.15-15.50 |
4 |
8.15-15.50 |
Linjefagsuge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CKF’er for 4. og 5. semester:
· Brug og betydning af forskellige udtryksformer individuelt, socialt, kulturelt og samfundsmæssigt
· Brug og betydning af fagets materialer, instrumenter og teknikker
· Arbejde med udtryksformernes sanselige, følelsesmæssige, kropslige og intellektuelle aspekter.
· Skabende processer
5. semester:
· begrunde og udfolde fagets pædagogiske, oplevelsesmæssige og kulturelle potentialer og
· forstå skabende processers betydning for menneskets udvikling og livsmuligheder
Deltagelsespligten i linjefaget UMD (4., 5. og 7. semester)
I linjefaget UMD udarbejder den studerende en UMD- portfolio, der har til formål at dokumentere den studerendes opfyldelse af fagets deltagelsespligt.
2. semester
Målet er, at den studerende kan tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger og - inspirere og motivere til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer.
Indhold. Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. Pædagogisk arbejde. Planlægning, udførelse og evaluering.
Portfolio efter 2. semester: 3 siders skriftlig opgave med pædagogiske og didaktiske overvejelser samt video eller fotos fra projektet.
Instrumentalgrupperne vil også blive til det Pædagogisk projekt - så I kan allerede nu begynde at finde materiale der kan anvendes til projektet.
uge 34 |
Guitar:
Guitar . Keyboard køb: http://www.thomann.de/dk/home_keyboards.html |
|
35 | 8.15-14.00 |
Hold 1-4 8.15-12.00 Hold 5-8 10.10
-14.00
Instrumental repertoire
|
36 | 8.15-14.00 |
Hold 1-4 8.15-11.45 Hold 5-8 10.10
-14.00
Instrumental repertoire Bodypercussion. HELGE DEMONSTRERER Bodypercussion Basisforløb. + indianerRåb/maveKlap + basisforløb + lyde/espresso kaffeHalt på5 stop |
37 | 8.15-14.00 |
Hold 1-4 8.15-11.45 Hold 5-8 10.10
-14.00 Guitar
. om stemning
|
38 | 8.15-15.50 | Jeg har anden undervisning fra
10-12.
Hold 1-4 møder 8.15 - 9.45 og 12.35 - 14.10..Hold 5-8 møder 12.35 - 15.50 Læse "Musik som udtryksform" Kap 5 Musikkens grundbegreber side 109 på Blackboard
|
39 | 10.10-15.50 |
Husk at læse "Musik som udtryksform" Kap 5 Musikkens grundbegreber side 109 på Blackboard |
43 | Fredag 8.15 - 14.10 - | Projekt start og vejledning. Vejledning: 12.30 - 14.15 |
44 | Fredag 8.15 - 11.45 - |
Stemmeopvarmning "Mørk er november"
Mørk er
november melodi mørk
er november node
Kreativ dans KRETIV DANS powerpointt Folkedanse Forberedelse af Playback |
45 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Grethe |
46 | Torsdag 12.35 -15.50 - | Playback Playback ppt |
47 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Grethe. Fredag den 22. november opgaveaflevering. 3 normal sider. |
48 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Institutions besøg |
49 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Fremlæggelse Helge og Grethe |
50 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Fremlæggelse Helge og Grethe |
51 | Tirsdag 12.35 -15.50 - | Opsamling på 1. og 2. semester. Helge og Grethe Evaluering generelt: Gruppe 3. Samarbejde.
uSIDSTE GANG
EVALUERING: 5 minutter pr gruppe: A) Gruppen skal spille det nummer I havde med ud i
institutionen. Sammenspil og vi skal se individuel spil B)
Overvej: Hvordan vil arbejde med instrumentalspil i den
kommende tid i gruppen/personligt!
uTag jeres ”Musik og drama” bog med.
Læg jeres opgave ind på BB |
Læse Elsebeth Kirk: "Musik som udtryksform"
5 Musikkens grundbegreber . 109-129 lægges på Blackboard
Hoved litteratur
Musik og drama
- pædagogisk arbejde
med forskellige målgrupper
Red. Anne Bloch og Michael Sundorph
344 sider, format 17x22 cm, stift bind
ISBN 978-87-90924-86-7
Kr. 349,-