Instrumental Workshop med Juba og Jette onsdage kl 15
Specialisering/UMD Helge | Drama |
Fredag den 27. april 8.15 -11.45
Blues og nodeværdier.
|
Torsdag den 26. april Neil 12.30 - 15.50.
|
Tirsdag den 1. maj 8.15 -15.50 Forberedelse af besøg.
Dialogmøde.
Barn af regnbuen You tube akkorder Pete Seeger orinale tekst på you tube Eftermiddag individuel vejledning.: Tine 12.30: Hanne 12.45: Claus: 13.00 Jane: 13.15 Kenneth 13.30 Linda 14.00 Stine 14.15, Lea: 14.30 Vanessa 14.45
|
|
Tirsdag den 8. maj 8.15 - 10.55 Forberedelse af besøg
|
Tirsdag den 8. maj Neil 11.00 -14.10.
|
Onsdag den 9. maj 8.15 - 11.45 Forberedelse af besøg | |
Onsdag den 16. maj
Besøge Fanø SFO
|
|
Tirsdag den 22. maj 9.05 -14.10 Besøg "Birkevangen" Bramming Peter Gertov kl. 9.30 -12.00
|
|
Torsdag den 24. maj 8.15 -14.10 Øve Samba
Samba program med breaks Samba sange tekster Samba rytmer Audio
|
|
Fredag den 25. maj Samba i Glejbjerg Samba program med breaks Samba sange tekster Samba rytmer Audio
|
|
Onsdag den 30. maj: 19.00 - 21.00 Forestilling i Nørreskoven. Premieren på Børne- og Ungdomsteaterets sommerforestilling Ronja Røverdatter. |
Tirsdag 29. maj 8.15 - 14.10. Grethe Taagelund Kildeby
|
Mandag den 4. juni 8.15 -14.10 Start på gruppearbejde
vedrørende specialisering. Fremmødepligt.
|
|
Onsdag den 6. juni 8.15 -14.10 Gruppearbejde. Arbejde derhjemme i grupper. | |
Tirsdag den 12. juni 11.00 - 14.10 Gruppearbejde/Vejledning. | Tirsdag den 12. juni 8.15 - 10.55 Neil Tye.
|
Onsdag den 13. juni 8.15 -14.10 Dataindsamling Fremlæggelse. PLAN FOR FREMLÆGGELSE | |
Mandag den 18. juni 8.15 - 11.45 Individuelle samtaler / Opsamling. | |
jagtvænget børnehave Marianne Jørgensen Dorit Skovning / sjelborg børnehave / Hjerting skole sfo cirkus |
Herudover for de der har tid og lyst:
Fredag den 1. juni 17.00 Specialklasse børn opfører "Den dag verden blev en plet" Smedeværkstedet i Varde
(J
agtvænget børnehave Marianne Jørgensen Dorit Skovning / Hjerting skole sfo cirkus /Kulturskolen ved Turi Malmø)
Linjefagsuge Uge 3 2012.
Daglig 8.15 - 15.50 for specialområdet for Lunden i Varde. unge i genoptræning, beboer. 2 x 33 min
Forskellige humørtilstande: Glæde, vrede, angst, surhed, sorg, ligeglæde,
Foreløbig plan for min deltagelse:
Mandag. kl 10.15 og til kl 14.10.
Tirsdag er jeg med over middag.
Onsdag er jeg med om formiddagen
4. semester Guitar . Keyboard køb: http://www.thomann.de/dk/home_keyboards.html
Indhold. Brug og betydning af forskellige udtryksformer, individuelt, socialt, kulturelt og samfundsmæssigt. Brug og betydning af fagets materialer, instrumenter og teknikker.
Multimedieproduktion.
Fredag den 23. september 4 t | VanBasco karaoke Audio (lyd produktion med Audacity - medbring PC |
Mandag den 26. september 4 t | Øve på guitar: "Det gælder dig og det
gælder mig"
Audio (lyd produktion med Audacity - medbring PC |
Mandag den 3. oktober 4 t |
demo; Band in a box Diverse programmer og apps. Hvad findes der på PC'en. Hvad har I på jeres Smartphone |
Instrumentalspil. Kulturtraditioner. Nodesystemet - tonehøjde.. Koncert 19.december i bygning 7 kl. 9.45 og ??
Kling klong. C pentaton melodi. Spil på metallofon. Klaver akk. Forspil.
Glade jul Spil og sang guitar/keyboard 4 vers
Julen sig nærmer guitar/keyboard
Jeg så julemanden kysse mor sang helge guitar solist tine
Hoved litteratur til UMD er
Musik og drama
- pædagogisk arbejde
med forskellige målgrupper
Red. Anne Bloch og Michael Sundorph
344 sider, format 17x22 cm, stift bind
ISBN 978-87-90924-86-7
Kr. 349,-
Litteratur til 1. er:
Elsebeth Kirk: "Musik som udtryksform" Kap 10. Lyd - høre og lytte.
Elsebeth Kirk:: "Musik og pædagogik" Kap 15 Elektronisk musik og pædagogik
Radio Fovrfeld udviklingsprojekt om brug af musikprogrammet Acid i Fovrfeldtklubben Esbjerg
2. semester.
Mål: · At kunne tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger og inspirere og motivere
til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer
Indhold: musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. Planlægge, udføre og evaluere pædagogisk arbejde i:
· Vuggestuer.
· Børnehaver.
· SFO og klub området.
· Specialområdet.
Timer oversigt
Uge 46 47 48 49 50 51 Dato 16/11 26/11 30/11 7/12 14/12 21/12 Timer 4 4 4 3 3 3 Planlægge Udføre Evaluere
Plan for de sidste 5 gange på 2. semester. Vi vil planlægge et pædagogisk forløb.
- Både musik og drama skal indgå.
- Alle skal stå for dele af formidlingen.
- Alle skal synge.
- Alle skal spille. (Guitar og rytmeinstrumenter)
Udførelsen i hold af max 5 - for hvem og hvor. Evalueringen. Didaktik
Vi sang og dansede: "Her er godt at være" I rundkreds med front mod midten:
Fredag den 26/11
Morgensang "Mørk er november"
Oplæg om bodypercussion og stomp.
Gruppearbejde. Kl 11.35 mødes vi og hører om jeres planer.
Tirsdag den 30/11 og 7/12 (repetition af bodypercussion)
Forbered en rim eller en remse som vi andre skal sige på 3 forskellige måder. Du skal kunne ændre på de (musikalske) parametre. Rim og remser udtryksmåder
Læs de udleverede kapitler.
Sangbøger
Hold 1: Claus, Vanessa, Lea, Lone, Anne Sofie, Hanne | Hold 2: Danni, Kenneth, Tine, Jonas, Jane, |
6-7 år 1. klasse sangen: dyrene i afrika 1 gruppe: laver dyrene 1 gruppe: musik og bodystomp 1 gruppe: sang, gang og bodystomp. raslere. alle grupper synger så godt med de kan i sidste vers klapper børnene og vi slår på tromme m.m.
|
Velkommen Oplæg/dagsorden! Stomp:
Lave et stykke musik Historie med lydeffekter Bruger deres musik i historien Afslutning |
Evalueringen. Fra hver gruppe mailes til hel@ucvest.dk senest 18/12 PF opgave
Den 21/12 fremlægges vises jeres program samt opgave for holdet.
.