PF opgaver

 Instrumental Workshop med Juba og Jette onsdage kl 15

Specialisering/UMD   Helge Drama
Fredag den 27. april 8.15 -11.45 Blues og nodeværdier. Torsdag den 26. april Neil 12.30 - 15.50.
  • Masker.
  • Devising. Hvordan man laver teater gennem teamarbejde. 
Tirsdag den 1. maj 8.15 -15.50 Forberedelse af besøg. Dialogmøde.

Barn af regnbuen You tube akkorder  Pete Seeger orinale  tekst på you tube

Eftermiddag individuel vejledning.:   Tine 12.30: Hanne 12.45: Claus: 13.00 Jane: 13.15 Kenneth 13.30 Linda 14.00 Stine 14.15,  Lea: 14.30 Vanessa 14.45

 

 
Tirsdag den 8. maj 8.15 - 10.55 Forberedelse af besøg Tirsdag den 8. maj Neil 11.00 -14.10.
  • Dramaarbejde med egen maske
Onsdag den 9. maj 8.15 - 11.45 Forberedelse af besøg  
Onsdag den 16. maj

Besøge  Fanø SFO

  • Mødes 9.40 ved færgen og køber 10 turskort
  • 9.50 Færge til Fanø
  • 10.30 - 11.30 Frode Eckhard og Dennis Sørensen møde.
  • 13.00 - 14.00 SFO Musikhygge
    • Frode eksemplificerer UMD med børnene
    • I spiller/synger et nummer og har en UMD aktivitet parat
  • 14.50 Færge til Esbjerg
 
Tirsdag den 22. maj 9.05 -14.10

Besøg  "Birkevangen" Bramming Peter Gertov  kl. 9.30 -12.00

 
Torsdag den 24. maj 8.15 -14.10 Øve Samba
  1. M aria
  2. Jamaica
  3. Tag palmehatten på
  4. Kom nu med til karneval

Samba program med breaks   Samba sange tekster   Samba rytmer Audio

 

 

Fredag den 25. maj  Samba i Glejbjerg

  1. M aria
  2. Jamaica
  3. Tag palmehatten på
  4. Kom nu med til karneval

Samba program med breaks   Samba sange tekster   Samba rytmer Audio

 

 
Onsdag den 30. maj:

19.00 - 21.00 Forestilling i Nørreskoven. Premieren på Børne- og Ungdomsteaterets sommerforestilling Ronja Røverdatter.

Tirsdag 29. maj 8.15 - 14.10. Grethe Taagelund Kildeby
  • Drama som værktøj i personalesamarbejde.
  • Oplæg til forestillingen onsdag: Om Esbjerg Børne og Ungdomsteater
Mandag den 4. juni 8.15 -14.10 Start på gruppearbejde vedrørende specialisering. Fremmødepligt.

 

 
Onsdag den 6. juni 8.15 -14.10 Gruppearbejde. Arbejde derhjemme i grupper.  
Tirsdag den 12. juni 11.00 - 14.10 Gruppearbejde/Vejledning. Tirsdag den 12. juni 8.15 - 10.55 Neil Tye.
  • Vejledning i specialisering.
Onsdag den 13. juni 8.15 -14.10 Dataindsamling  Fremlæggelse.  PLAN FOR FREMLÆGGELSE  
Mandag den 18. juni 8.15 - 11.45 Individuelle samtaler / Opsamling.  
jagtvænget børnehave Marianne Jørgensen Dorit Skovning / sjelborg børnehave / Hjerting skole sfo cirkus  

Herudover for de der har tid og lyst:

Fredag den 1. juni 17.00 Specialklasse børn opfører "Den dag verden blev en plet"  Smedeværkstedet i Varde

(Jagtvænget børnehave Marianne Jørgensen Dorit Skovning / Hjerting skole sfo cirkus /Kulturskolen ved Turi Malmø)

 

Linjefagsuge Uge 3 2012.

Daglig 8.15 - 15.50 for specialområdet for Lunden i Varde. unge i genoptræning, beboer. 2 x 33 min

  1. Forskellige humørtilstande: Glæde, vrede, angst, surhed, sorg, ligeglæde,

  2. forslag til sange til uge 3 "kald det kærlighed" og "om lidt blir der stille"

     

Foreløbig plan for min deltagelse:

Mandag. kl 10.15 og til kl 14.10. 

Tirsdag er jeg med over middag.

Onsdag er jeg med om formiddagen

 

4. semester  Guitar . Keyboard køb: http://www.thomann.de/dk/home_keyboards.html

Indhold. Brug og betydning af forskellige udtryksformer, individuelt, socialt, kulturelt og samfundsmæssigt. Brug og betydning af fagets materialer, instrumenter og teknikker.

  1. Multimedieproduktion.

    Fredag den 23. september 4 t VanBasco karaoke

    Audio (lyd produktion med Audacity - medbring PC 

    Mandag den 26. september 4 t Øve på guitar: "Det gælder dig og det gælder mig"

    VanBasco karaoke

    Audio (lyd produktion med Audacity - medbring PC 

    Mandag den 3. oktober 4 t
    1. VanBasco karaoke demonstration
    2. Audio (lyd produktion med Audacity. Vi hører det færdige resultat.
    3. Lydproduktion i Sony Acid music studio

    demo; Band in a box

    Diverse programmer og apps. Hvad findes der på PC'en.  Hvad har I på jeres Smartphone

     

  2. Instrumentalspil. Kulturtraditioner. Nodesystemet - tonehøjde.. Koncert 19.december i bygning 7 kl. 9.45 og ??

  1. Kling klong. C pentaton melodi. Spil på metallofon. Klaver akk. Forspil.  

  2. Glade jul Spil og sang guitar/keyboard 4 vers

  3. Julen sig nærmer guitar/keyboard

  4. Jeg så julemanden kysse mor sang helge guitar solist tine

 

Hoved litteratur til UMD er

Musik og drama

- pædagogisk arbejde

med forskellige målgrupper 

Red. Anne Bloch og Michael Sundorph

344 sider, format 17x22 cm, stift bind

ISBN 978-87-90924-86-7

Kr. 349,-

Litteratur til 1. er:

Elsebeth Kirk: "Musik som udtryksform" Kap 10. Lyd - høre og lytte.

Elsebeth Kirk:: "Musik og pædagogik" Kap 15 Elektronisk musik og pædagogik

Radio Fovrfeld udviklingsprojekt om brug af musikprogrammet Acid i Fovrfeldtklubben Esbjerg

 

2. semester.

Mål: · At kunne tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger og inspirere og motivere

til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer

Indhold: musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. Planlægge, udføre og evaluere pædagogisk arbejde i:

· Vuggestuer.

· Børnehaver.

· SFO og klub området.

· Specialområdet.

Timer oversigt

Uge 46 47 48 49 50 51
Dato 16/11 26/11 30/11 7/12 14/12 21/12
Timer 4 4 4 3 3 3
Planlægge Udføre Evaluere

Plan for de sidste 5 gange på 2. semester. Vi vil planlægge et pædagogisk forløb.

  1. Både musik og drama skal indgå.
  2. Alle skal stå for dele af formidlingen.
  3. Alle skal synge.
  4. Alle skal spille. (Guitar og rytmeinstrumenter)

Udførelsen i hold af max 5 - for hvem og hvor. Evalueringen. Didaktik

Vi sang og dansede: "Her er godt at være" I rundkreds med front mod midten:

  1. A del:  klap i hinandens hænder i puls.
  2. B del: st kl st kl kl  bagved foran 2 kl i sidemands hænder og syng: "Godt at være"

Fredag den 26/11

Morgensang "Mørk er november"

Oplæg om bodypercussion og stomp.

Gruppearbejde. Kl 11.35 mødes vi og hører om jeres planer.

Tirsdag den  30/11 og 7/12 (repetition af bodypercussion)

Stemme opvarmningsøvelser

Forbered en rim eller en remse som vi andre skal sige på 3 forskellige måder. Du skal kunne ændre på de (musikalske) parametre.  Rim og remser udtryksmåder

  1. Ændre tonehøjde gøre højere eller dybere
  2. Ændre tempo gøre hurtigere eller langsommere
  3. Ændre klang (feks skinger, nasal, mørk, lys)
  4. Ændre dynamik (feks svagt kraftigt, med betoning feks staccato, legato mm )
  5. Ændre på det dramatiske udtryk (evt ved associationer)

Læs de udleverede kapitler.

Sangbøger

Hold 1: Claus, Vanessa, Lea, Lone, Anne Sofie, Hanne Hold 2:  Danni, Kenneth, Tine, Jonas, Jane,
6-7 år 1. klasse

sangen: dyrene i afrika

1 gruppe: laver dyrene

1 gruppe: musik og bodystomp

1 gruppe: sang, gang og bodystomp. raslere.

alle grupper synger så godt med de kan

i sidste vers klapper børnene og vi slår på tromme m.m.

 

Velkommen

Oplæg/dagsorden!

Stomp:

  • ·         Koste

  • ·         Spand

  • ·         Papir

  • ·         Kroppe

  • ·         Pind på alt!!!

  • ·         Ris i plast kop

Lave et stykke musik

Historie med lydeffekter

Bruger deres musik i historien

Afslutning

Evalueringen. Fra hver gruppe mailes til hel@ucvest.dk senest 18/12  PF opgave

  1. 2 normalsider med overvejelser (fælles) se: Didaktik der skal være mindst 3 henvisninger til de udleverede kapitler Kirsten Fredens og Elsebeth Kirk.
  2. Fra hver studerende overvejelser angående egen indsats se Pædagogens kompetencer i Didaktik ca 1/2 normalside
  3. Fotos fra udførelsen komprimeret til brug i hjemmeside

Den 21/12 fremlægges vises jeres program samt opgave for holdet.

.