Prøveplan. Intern prøve 24 F  20. og 21. juni

 

Torsdag den 7. juni vejledning ved Kirsten Maria 8.20 til 14.00 - specielt undervisning i sang

 

Plan for prøveeksamen med 4. semester tirsdag den 29. maj Enkelte spørger hvad indholdet skal være i denne prøveeksamen. I disponerer selv - og vælger det ud I synes er vigtigst at prøve af, men brug hele tiden - spil, syng, fremlæg dele af opgaven og brug de studerende fra 4. semester som kaniner - prøv at formidle noget til dem. I er selvfølgelig velkomne til at medbringe børn eller brugere som I vil have med til selve prøveeksamen, men i kan jo lige så godt bruge studerende der er til stede. OBS - hvis nogle af jer har brug for ekstra vejledning kan vi aftale møde.

 

Torsdag den 17. maj vejledning ved Kirsten Maria 8.20 til 14.00

 

Torsdag den 3. maj.

Læringsforudsætninger Hilde Hiim og Else Hippes didaktiske relationsmodel.

Gør rede for den udviklingspsykologiske model du/I vil gøre brug af til prøven. Hvordan harmonerer beskrivelse af udviklingstrin med mål/målgruppe.

Vejledning gruppevist.

Plan for fremlæggelser

Instrumental undervisning

 

Torsdag den 12. april kl. 8.20  - 14.00

Bodypercussion

Musik og følelser (OH)

Musikkens kraft video (45 min)

Mozarteffekten

Mozart-effekten video (10 min).

Flow

 

Torsdag den 22. marts kl. 8.20  - 14.00

 

Besøg i institutionen samt evaluering og tilbagemelding efter besøg i institution.

 

Vejledning kl 8.20 til 14.05.

 

Husk at tilbagemelde skriftligt  Opgaver 

 

Torsdag den 15. marts kl. 8.20  - 14.00

 

  1. Repetition af repertoire fortsat.

  2. Multiple Choice test i "Musikalsk læring" (og i "Musik og pædagogik" hvis du ikke var til stede i torsdags)

  3. Diverse PC programmer bla: Van Basco karaoke tryk for downloading. I 2 eller 3 hold mens der bliver forberedt til institutionsbesøg.

 

Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:

  1. Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur".  Nr. 1 og 2.

  2. ALLE spiller eller synger en sang. Feks En af de sange I skal bruge til institutionsbesøget.

Torsdag den 8. marts kl. 8.20  - 14.00

Multiple Choice Test i Musik og pædagogik

Gruppearbejde til opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser 9.40-10.00

Diverse PC programmer

Stemthed og æstetisk læring

 

Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:

  1. Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur".  Nr. 1 og 2.

  2. De sange i skal bruge til institutionsbesøget.

Sammenspilskoncerten fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.

De der kan møder kl 12.00 og slæber instrumenter. Alle andre møder kl 12.30.

Alle hjælper med til at få instrumenter på plads efter koncerten.

 

Tak for jeres indsats - der var meget der lykkedes ganske godt og noget der kiksede - pyt med det - målet var jo flerstrenget. Det blev lidt mere koncertagtigt end forudset. Godt at alle kom på scenen.

 

Torsdag den 1. marts kl. 8.20  - 14.00

 

8.20 til 12.00:

  1. Stomp 8.25-9.40

  2. Grupperinger til opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser 9.40-10.00

  3. Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil 10.30-12.00

HUSK  Sammenspilskoncerten fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.

De der kan møder kl 12.00 og slæber instrumenter. Alle andre møder kl 12.30.

Alle hjælper med til at få instrumenter på plads efter koncerten.

 

Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:

  1. Spil melodistemmerne (omkvæd) i " "Running for home"

  2. Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur".  Nr. 1 og 2.

  3. De sange i skal bruge til institutionsbesøget

  4. "Regndans".

Torsdag den 22. februar Kl. 8.20  - 14.00

  1. Kor af numrene i pkt 4

  2. Oplæg til besøg i institution, opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser

  3. Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil

  4. Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00

  5. Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet", "Stir it up" og "Running for home"

  6. Bluserne i G dur

  7. Skriv en melodi til blues i G dur i Node Pad. Brug stamtonerne. GABDE. Pentaton G dur skala.

  8. "Regndans".

Torsdag den 15. februar Kl. 8.20  - 14.00

  1. Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil

  2. Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00

  3. Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet", "Stir it up" og "Running for home"

  4. Øv på bluserne i G dur

  5. Øv på "Regndans" akkorder.

Vi har aftalt at sammenspilkoncerten bliver fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.

 

Torsdag den 8. februar Kl. 8.20  - 14.00   Fotos Patricia

  1. Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil

  2. Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00

  3. Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet" og "Stir it up". Hvilken stemme har du - når vi synger ?

  4. Ny korsats "Wild world"

Tak for en dejlig eftermiddag. Man kan jo blive helt stolt af jer - selvom det er egen fortjeneste. Bliv ved med at arbejde med tingene.

 

Fredag den 2. februar

 

Vi pakker bil kl. 13.30 på Seminariet PROGRAM

Vi mødes på cafeen i Stormgade kl. 14.00

kl. 14.00 - 15.00 spiller vi koncert

kl. 15.00 fernisering starter

kl. 15.00 - 15.15 taler

kl. 15.15 - 15.30 vi spiller igen. (en del af numrene fra 14-15 gentages evt. )

Jeg har aftalt med Johnny Vilslev at vi får kaffe eller en drink for spilleriet. 

 

Programmet kan selvfølgelig ændres hvis du alligevel har lyst til at spille selv om du ikke er sat på..

 

Torsdag den 1. februar Kl. 8.20  - 14.00

  1. Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil

  2. Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet" og "Stir it up"

  3. Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00

Mandag den 15. januar Kl. 8.20 - 13.15

 

Rytmisk sammenspil fortsat

 

Vi synger de 3 tre stemmige sammenspilsnumre og tjekker trommerytmerne .

herefter lærerstyret sammenspil lidt endnu. Ideen er at få gang i selvstyrede enheder.

Se Rytmisk sammenspil

 

Øv trommesætsrytmerne

Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance" og "Sweet for my sweet"

 

Test fra december gennemgås.

Plan for kommende undervisning.

 

Instrumentalspil med Kirsten Maria 11.15-13.15

Vi skal her øve til koncerten i forbindelse med fernisering på Patricia caféen fredag den 2. februar

kl. 14.00 - 15.00 spiller vi koncert

kl. 15.00 fernisering starter

kl. 15.00 - 15.15 taler

kl. 15.15 - 15.30 vi spiller igen. (en del af numrene fra 14-15 gentages evt. )

Jeg har aftalt med Johnny Vilslev at vi får kaffe eller en drink for spilleriet. 

 

Mandag den 8. januar Kl. 8.20 - 13.15

 

Rytmisk sammenspil

Eksempler på nemme numre  

Test fra december gennemgås.

Plan for kommende undervisning.

Instrumentalspil med Kirsten Maria 11.15-13.15

 

Essensen af hvad I synes vi skal nå i foråret: (Ud fra de afleverede sedler)

 

·        sammenspil

·        musikpædagogik

·        node og melodispil

·        akkordspil – specielt højrehåndsarbejdet

·        stomp

·        kor

·        komme du og formidle sang og musik i praksis

·        sange/sanglege som kan bruges indenfor specialområdet og klubområdet

·        spille koncert evt til morgensamling

·        sang og stemmetræning

 

 

Mandag den 18. december

 

Lektier: Formuler skriftligt hvad du har lært og hvad du synes du mangler at lære på 5. semester.

 

Indspilning - de der mangler.

maja -Cant cry anymore

Tinas Haveje

Jenny Rider Lykke

Rikke Quang

Tom-Summer of 69

Maibritt og Anne Mette- leaving on a jetplane

MaiBritt - Fur elise

Anne-mette sorry

Maja og Malene- laura

Alice

 

 

Ukendt sang - de der mangler: Tom, Jeppe, Malene, Anne Mette og Martin spilles for Helge eller Kirsten Maria.

 

Skalaerne (CGDAE og F vises og demonstreres.

 

Individuel test og evt samtale.

 

Husk at aflevere evt cd's eller bøger som er seminariets ejendom.

 

Helge giver øl som afslutning på dagen. (vi skal gerne være færdig kl 13.15)

 

Mandag den 11. december

 

8.20 - 10.00 Instrumentalspil med Kirsten Maria. Her øves den sang der skal indspilles og evt sang/spil til morgensamling. Plus evt indspilning.

 

10.30 - Morgensamling

 

12.30 - Ukendt sang - de der mangler (Tom, Jeppe, Anne Mette og Martin) og de sange der skal repeteres (Jeppe, Maibritt,...)

 

Julesange: Øv fra det udleverede hæfte. Samt sang og spil fra julehæftet.

 

Husk: Den 18. december individuel teori test og samtale samt indspilning.

 

Ukendt sang.

 

Dejlig er jorden

side 16

Lene

Der lå en lille pebernød

24

Tina

Juleleg

94

Maja

Kom lad os danse polka min ven

110

Jenny

Kappe, kappe træer

119

Alice

Lille søde nissefar

128

Kristina

Nissen sad på loftet

142

Malene

Julesang

106

Rikke

 

 

 

 

 

 

Denne sang

 

Martin

Beaux yeux

 

Maibritt

Land of the silver birch

 

Jeppe

Viva la musica

 

Anne mette

Morning has come

 

Tom

 

 

 

 

 

 

Mandag den 4. december

 

8.20-10.00

Julesange:

For længe siden i Bethlehem

Det er nissen der bestemmer alting

Lille søde nissefar

Kling klong  (Pentatone skalaer.)

 

Instrumentalspil med Kirsten Maria klokken 10.30- 12.00 her øves: Den ukendte sang. og der spilles for hinanden - måske med henblik på den sang der skal indspilles i studiet den 11. og 18. december. Den 18. december individuel teori test og samtale.

 

Ukendt sang.

 

Lær at sangen ved at spille melodien vha noder.

Mandag den 4. december skal du spille melodien og formidle sangen til de andre på holdet. kl 12.30-13.15

 

 

Dejlig er jorden

side 16

Lene

Der lå en lille pebernød

24

Tina

Juleleg

94

Maja

Kom lad os danse polka min ven

110

Jenny

Kappe, kappe træer

119

Alice

Lille søde nissefar

128

Kristina

Nissen sad på loftet

142

Malene

Julesang

106

Rikke

 

 

 

 

 

 

Denne sang

 

Martin

Beaux yeux

 

Maibritt

Land of the silver birch

 

Jeppe

Viva la musica

 

Anne mette

Morning has come

 

Tom

 

 

 

 

 

Mandag den 27. november

 

Mørk er november (udenad kom de sidste)

Spisekammersamba rep

Hvem sidder der bag skærmen

 

Fremlæggelse af opgaven: Læs:  http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp  Læs: De mange intelligenser.  ”Musik og pæd.” Kap. 8

 

D dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver A, E og F skala)

 

Teori Kvintcirklen og de afledte toner  Bb erne og tranponering.

 

Ret, syng og spil transponeringsopgaverne:
1.        Django til D dur
2.        Så længe jeg lever til D dur
3.        Tossesang til D dur
4.        Den gamle skærslippers til D dur
5.        Zoologisk have til D dur

 

Instrumentalspil:

11.15-12.00: Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Vi niveau deler. Spil C dur og G dur skala.

Melodispil:

12 Inde i min hånd C dur

4 Og gå så G dur

14 hvem vil være med til at hoppe

28 Hop og spring C dur

 

12.00-13.15: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)

 

 

Mandag den 20. november

 

Mørk er november (udenad kom de sidste)

Spisekammersamba

 

Fremlæggelse af opgaven: Læs:  http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp  Læs: De mange intelligenser.  ”Musik og pæd.” Kap. 8

 

G dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver D, A, E og F skala)

 

Teori Kvintcirklen og de afledte toner  Bb erne og tranponering.

 

Instrumentalspil:

11.15-12.00: Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Vi niveau deler. Spil C dur og G dur skala.

 

12.00-13.15: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)

 

 

Mandag den 13. november

 

Mørk er november (udenad - I bliver hørt)

Hvem har malet himlen blå (solosang)

 

Start på opgaven: Læs:  http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp  Læs: De mange intelligenser.  ”Musik og pæd.” Kap. 8

Halløjfest Lvb5 side 138

Fremtid Lvb5 side 34

Ekkoleg Lvb4 side 75

Jeg gider ingenting i dag Lvb4 side 110

Man ser det udenpå Lvb4 side 136

Snesang Lvb4 side 166

Du skal gætte hvad jeg hedder Lvb4 side 50

Bytteleg Lvb4 side55

 

G dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver D, A, E og F skala)

 

Teori Kvintcirklen og de afledte toner.

 

Her er godt at være

 

Se "Kvik af musik".

 

Instrumentalspil: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)

Spille nemme sange i C dur på dit instrument. (I der synes det var nemt find en sang i C dur feks i repertoiret og spil den. ) Vi niveau deler.

 

Torsdag den 2. november

Mørk er november (udenad)

 

1. Kulturkanon: Vølvens Spådom. http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%B8lvens_sp%C3%A5dom

 

Hvem har malet himlen blå (solosang)

       ”Mads Doss”, St. St. Blicher1844/Folkemelodi

       ”Malela”, trad. rep

Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Børnesange !

 

2. Kulturkanon Musik opgave- Kulturkanon

 

Her er godt at være

 

Se "Kvik af musik".

 

Evaluering / mandag den 6. nov.

 

Mandag den 30. oktober

 

Mørk er november

 

34.  ”Nu skal vi have en tossesang”, trad. Rep

35.  ”Malela”, trad.

 

Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Spil så mange af dem som muligt.

 

Hvordan er en skala opbygget: (Guitarister: Spille C dur skalaen kun på 5. streng. Pianister: Hvor ligger de sorte tangenter.)

Hvorfor siger man (1,1,1/2, 1,1,1,1/2) ?

 

G dur D dur A dur E dur Kvintcirklen.

 

Ledsagende trommer. (Eksamen)

 

Lær denne sang udenad:

 

      Mørk er november og løvfaldet slut,
vandet begynder at fryse,
lyset fra solen og blomsterne brudt –
da må vort hjerte selv lyse.
Synge vil vi, legen er magt,
mer end beregning, forstand og foragt
værn mod det sorte og tomme.
Om der svæver dødelig dræ,
vil vi dog elske – og plante et træ:
frugter kan uspået komme.

”Mørk er november” (af Thorkild Bjørnvig)

 

Instrumentalspil: Sorry, Ali bali ali bali bi, Hvis din far gir dig lov ? Stamtonerne/ Cdur skalaen/

 

 

Torsdag den 26. oktober

 

Sang mørk er november

Regnvejrsdag i november (soli)

 

29.  ”Du må lær’ og le”, Leif Falk/Trad. Brasilien (rep)

27.  “Jango”, Mohamed Said (rep)

 

34.  ”Nu skal vi have en tossesang”, trad.

35.  ”Malela”, trad.

 

Kanon

 

Trommer

 

Musikteori

Spille nemme sange i C dur på dit instrument

 

 

Evt:  Se "Kvik af musik".

 

Til mandag (guitarister) spil C dur skalaen kun på 5. streng !!!!

 

 

Mandag den 23. oktober

  1. Sange

    27.  “Jango”, Mohamed Said

    26.  ”1 calypso, 2 calypso, 3 calypso, 4 calypso”,  Trad.

    28.  ”Hop og spring”, Leif Falk

    29.  ”Du må lær’ og le”, Leif Falk/Trad. Brasilien

    30.  ”Kom og fang halen min”, Jytte Mosekær/Trad.Cuba

  2. Plan for kommende timer

  3. Musikteori  - vi tager fat på delmål  2) og 3) nodesystemets opbygning (g-nøglen)

Musikteori musiklinie i uge 43, 44 og 45

 

Mål:

 

  1. Kunne spille (stave) sig igennem enkle melodier. Så du kan lære nye melodier eller genkende melodier (Nå den det er den !)
  2. Kunne spille start toner til sang i forbindelse med akkordspil. Så man ikke synger i en toneart, men spiller i en anden.
  3. Kunne nedskrive noder – melodi og rytme - i forbindelse med komposition af melodi eller remse.
  4. Kunne lave spillesatser ud fra akkorderne i en melodi.

 

Delmål

 

  1. Forstå rytme og nodeværdier (1/1, 1/2, 1/4, 1/8 og 1/16)
  2. Forstå nodesystemets opbygning (g-nøglen)
  3. Forstå dur skalaens opbygning. (1,1,1/2,1,1,1,1/2)
  4. Forstå kvintcirklens opbygning.
  5. Kunne spille og samtidig synge stamtonerne
  6. Kunne spille toner og enkle melodier i C, G, D, A, E og F dur.
  7. Kunne spille skalaer i C, G, D, A, E og F dur på sit instrument.
  8. Kunne klappe rytmer (se 1)
  9. Forstå dur og mol akkorders opbygning

 

Vedrørende næste skema periode - der bliver to mandage (13. og 20. november) hvor Kirsten Maria er ene underviser i instrumentalspil. Herved kommer jeg til at skylde jer timer. Det foreslås klaret på følgende måde:  I resten af skemaperioden 48 - 03 er der undervisning kl. 8.20 - 14.05. Resten af timerne får I denne uge. Med baggrund i ovennævnte foreslås ændringer i plan for undervisningsindhold og plan for selvstudium (13.11 og 20.11) - dette vender jeg tilbage til i uge 43.

 

Liniefags uge 41 (9. - 13 oktober): I møder hver dag kl 8.20 - 15.00 og holde fri fredag

ideer:

 

Vi mødes mandag morgen kl. 8.20 og lægger program for ugen.

 

Vi indspiller og indsynger diverse sange.

 

Vi laver egne tekster/sange/melodier som vi indspiller i lydstudiet. 

 

Maja og Rikke vil gerne synge en sang, indspille noget af gangen, så vi også får guitar på, bas. trommer og så videre.. Vi synger en kendt sang, men vi ved ikke hvilken endnu.

 

Karaoke indspilning måske ligesom "afrika" sangen.

 

Instruktion i brug af lydstudiet.

 

At skrive egne sange, melodier og tekster.

 

Torsdag den 5. oktober kaniner for 7. semester eksamen.

læs: Eksamen.  Eksamen praksisrelaterede. Sang Spil.Formidling.    Eksamens eksempel på synops  

 

Mandag den 2. oktober

  1. TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til. Du fører selv regnskab, så du kommer igennem alle rytmer.

  2. Vi sang: Kirsten og vejen fra Gurre og  Det lysner over agres felt og nynnede Mørk er november

  3. Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)

  4. Rim og remser vi mangler Tine og Martins

  5. "Lege fra "Spil op" - Helges favoritter + dem vi ikke nåede fra i torsdags

  6. Arikansk sang, rep

  7. Nye grupper til kanon Kanon opgave

  8. Musikteori start

  9. Liniefagsuge

  10. Evaluering  fra de sidste gange 13.45

 

Torsdag den 28. september (fraværende Tina brun, Marlene Jansen, Louise Juellund)

  1. vi sang 1)Det lysner over agres felt 2) sensommervise

  2. TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til !!!!!!!

  3. 22.  ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep

    23.  ”Børge har en knallert”,  T.Bunk/T. Larsen REP

    24.  ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen rep

    25.  “Uma rapeti”, trad. New Zesaland rep

  4. Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)

  5. Rim og remser

  6. "Lege fra "Spil op"

  7. Arikansk sang, rep

  8. Øv på Storkespringvandet. CFG akkorder

  9. Evaluering 15.40

Mandag den 25. september

Vi mødes i musiklokalet kl. 8.20 og øver vores tromme/kazoo musik. Herefter bruges resten af dagen på at gøre udklædning og våben parat til Rollespilsdag

Vi bruger starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer Noderne )

 

Torsdag den  14. september

Husk jeres kazoo fløjte. Bliver den væk må du købe en ny - 15 kr i Eskildsen.

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til !!!!!!!

  3. 18.  ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne, rep

    16.  ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså, rep

    17.    Remser. Tju bang chokolademand., rep

    19.  ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen, rep med xylofon bordun D og A i puls

    20.  ”Gættesang”, Søren Hedegaard, rep

    22.  ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep

    23.  ”Børge har en knallert”,  T.Bunk/T. Larsen REP

    24.  ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen rep

    25.  “Uma rapeti”, trad. New Zesaland NY

  4. Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)

  5. Lav rim / remse i programmet SE HVEM DER MANGLER

  6. Rollespilsdag 26. september. I skal melde jer på som race: Hobbit. Musik 24F   Vi bruger starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer Noderne )

    Arikansk sang, rep

  7. Jeppes nye link

  8. Øv på Storkespringvandet. CFG akkorder

  9. Evaluering 15.40

Mandag den  11. september

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Sang efter noder. Læs her om durskala. Musikteori 

  3. 18.  ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne, rep

    16.  ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså, rep

    17.    Remser. Tju bang chokolademand., rep

    19.  ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen, rep

    20.  ”Gættesang”, Søren Hedegaard, rep

     

    22.  ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep

    23.  ”Børge har en knallert”,  T.Bunk/T. Larsen

    24.  ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen

    25.  “Uma rapeti”, trad. New Zesaland

     

  4. Sange fra sangbogen.

  5. Lav rim / remse i programmet "Finale Nodepad". Med noder og tekst. Programmet kan downloades gratis fra nettet. Send dit rim til mig. leonhardt@fanonet.dk. Lær dine medstuderende rimet/remsen. Overvej hvordan den skal udtrykkes. forskellige udtryksmåder 

  6. Rollespilsdagstrommerum Rollespilsdag. I skal melde jer på samlet for at sikre at I er på samme hold Rollespilsdag 26. september. Måske kan vi bruge starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer plus forstærkeranlæg ). Billederne er fra Istanbul. Janitsharerne spiller i paladset.

       
Ceddin Deden

Noderne

  1. Afrikansk sang, rep

  2. Jeppes link

  3. Evaluering 13.50

 

Torsdag den 7. september

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Sang efter noder. Durskalaen. Musikteori 

  3. 18.  ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne

    16.  ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså

    17.    Remser. Tju bang chokolademand med mange forskellige udtryksmåder 

    19.  ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen

    20.  ”Gættesang”, Søren Hedegaard

  4. Sange fra sangbogen.

  5. Kulturkanon oversigt.

  6. Super hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  7. Rytmer nodeteorien. læs Musikteori 

  8. Lav rim / remse i programmet "Finale Nodepad". Med noder og tekst. Programmet kan downloades gratis fra nettet. Send dit rim til mig. leonhardt@fanonet.dk. Lær dine medstuderende rimet/remsen. Overvej hvordan den skal udtrykkes. 

  9. Afrikansk sang, rep

  10. med hensyn til rollespilsdag. I skal melde jer på samlet for at sikre at I er på samme hold Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag

  11. Evaluering 15.40

 

Mandag den 4. september

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Sang efter noder

  3. Sange fra sangbogen ?

  4. Kulturkanon oversigt.

  5. Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  6. Rytmer nodeteorien. Finale Nodepad (hvis jeg kan låne projektor)

  7. Afrikansk sang, dans og trommerytmer.

  8. Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6 (hvis jeg kan låne projektor)

  9. Evaluering 13.50

Torsdag den 31. august

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Sensommersang rep

  3. You've got a friend (engelsk sang)

  4. Kulturkanon oversigt

  5. Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  6. Afrikansk sang, dans og trommerytmer. Afrikansk sds gruppearbejde

  7. Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6

  8. Rytmer nodeteorien 

  9. Evaluering 15.40

  10. Husk at læse definitionerne på 1) kultur og på 2) musikkultur.

  11. Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag , liniefags uge 9. - 13 oktober sammenspil og indspilning af sange fra sanghæftet.

 

Mandag den 28. august

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Sensommersang

  3. Jeres musikkultur rep ? Sangtekster vores musikkultur

  4. Kulturkanon oversigt

  5. Vuggestuesange

    1. ”Navnesang”, trad. rep.
    2. ”I zoologisk have”, Benny E. Andersen rep.
    3. ”Hvem vil være med til at hoppe”, Grethe Agatz
  6. Lave telefon- og mailliste

  7. Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  8. Afrikansk sang, dans og trommerytmer

  9. Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag , liniefags uge 9. - 13 oktober sammenspil og indspilning af sange fra sanghæftet, kulturnat 13. oktober

  10. Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6 

  11. Rytmer nodeteorien

  12. Evaluering 13.50

  13. Husk at læse definitionerne på 1) kultur og på 2) musikkultur.

 

Torsdag den 24. august

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531

  2. Kom ud rep

  3. Jeres musikkultur - vi udveksler 2/4/8/16 optagelse Sangtekster vores musikkultur

  4. Giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.

  5. Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt

  6. Vuggestuesange

    1. ”Navnesang”, trad.
    2. ”Rasleæg”, Lotte Kærså rep.
    3. ”I zoologisk have”, Benny E. Andersen
    4. ”Hvem vil være med til at hoppe”, Grethe Agatz
    5. ”Vi skal med toget ud på landet”, trad. rep.
  7. Lave telefon- og mailliste

  8. Repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  9. Guitarspil

  10. Se video "Se hvad jeg kan"

  11. Evaluering 15.30

 

Mandag den 21. august

820-1200 fællesundervisning

1230 14.05 instrumentalundervisning (1350 oprydning)

  1. Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 d) 1351111531

  2. Svantes lykkelige dag

  3. Kom ud

  4. Sangen om at være selv

  5. Kirsten og vejen fra Gurre rep

  6. Sange: 0-3  år

    1. ”Rasleæg”, Lotte Kærså
    2. ”Vi skal med toget ud på landet”, trad.
  7. Jeres musikkultur - vi udveksler 2/4/8/16 øvelse

  8. Giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.

  9. Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt

  10. Lave telefon- og mailliste

  11. Repetition af trommerytmer Ledsagende trommer 

  12. Evaluering

 

 

Torsdag den 17. august

10.30 - 14.05 fællesundervisning

14.05 - 15.50 instrumentalundervisning (15.40 oprydning)

  1. I det spæde morgengry. Repetition

  2. Sovalo. Repetition.

  3. Sensommersang

  4. Kirsten og vejen fra Gurre

  5. Sange: 1. Køb repertoire musiklinie. 2. Lave eget sanghæfte ?

  6. Kreativ d

  7. Evaluering

  8. ans (se OH)

  9. Lave telefon- og mailliste

  10. Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt

  11. Mandag 21/8 Jeres musikkultur - til mandag giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.

  12.  den 17. august: Duks: Anne-Mette.

    Sang: det er godt at starte op med noget sang, vi kunne godt tænke os at få noget stemmetræning og redskaber til opvarmning.

    Kreativ dans: Det var godt, meget lærerigt, det var en udfordring og for mange grænseoverskridende.

    Trommespil: Det var rigtig sjovt men rigtigt svært, det var svært at koordinerer begge hænder og synge samtidig, det er noget vi skal have noget mere af.

    Instrumentalundervisning: Det var godt med nem melodi til at starte med, det giver mod til at fortsætte. Nogle ville gerne have haft en lærer længere tid og mere struktureret. Tilfredshed fra klaver teamet.

    Vi har besluttet at vi på klassen vil lave en sanghæfte, hvor vi hver tager en sang hver,  med tilhørende noder Malene  vil sørge for at de bliver samlet ind og trykt.

Mandag den 14. august

 

1.   I det spæde morgengry

2.   Sovalo

3.   Præsentation af hjemmeopgave: ”Noget om dig og musikken”

Skriv en A4 side og mail den til leonhardt@fanonet.dk senest den 16. august  – som bilag (gem som bilag dit navn24f). Alle beskrivelser bliver lagt ind på www.leha.dk (klik højre øverste hjørne på 24f). Har du ikke netadgang derhjemme kan du sende mail fra seminariet eller aflevere en diskette/Cd rom.

 

4     Introduktion til hjemmesiden. Dagens evaluering - skrives ind af dagens duks.

      5.   Hvad står der i bekendtgørelse og studieordning?

      6.   Præsentation af foreløbig planlægning.

      7.   Rap med navne præsentation

 

 8.   Instrumentalundervisning. Holddannelse.

 EVT 9.   Trommeleg. Der mangler et stykke papir leg, dirigentleg, spil som der bliver trampet, hvem styrer rytmen.