Prøveplan. Intern prøve 24 F 20. og 21. juni
Torsdag den 7. juni vejledning ved Kirsten Maria 8.20 til 14.00 - specielt undervisning i sang
Plan for prøveeksamen med 4. semester tirsdag den 29. maj Enkelte spørger hvad indholdet skal være i denne prøveeksamen. I disponerer selv - og vælger det ud I synes er vigtigst at prøve af, men brug hele tiden - spil, syng, fremlæg dele af opgaven og brug de studerende fra 4. semester som kaniner - prøv at formidle noget til dem. I er selvfølgelig velkomne til at medbringe børn eller brugere som I vil have med til selve prøveeksamen, men i kan jo lige så godt bruge studerende der er til stede. OBS - hvis nogle af jer har brug for ekstra vejledning kan vi aftale møde.
Torsdag den 17. maj vejledning ved Kirsten Maria 8.20 til 14.00
Torsdag den 3. maj.
Læringsforudsætninger Hilde Hiim og Else Hippes didaktiske relationsmodel.
Gør rede for den udviklingspsykologiske model du/I vil gøre brug af til prøven. Hvordan harmonerer beskrivelse af udviklingstrin med mål/målgruppe.
Vejledning gruppevist.
Plan for fremlæggelser
Instrumental undervisning
Torsdag den 12. april kl. 8.20 - 14.00
Musikkens kraft video (45 min)
Mozarteffekten
Mozart-effekten video (10 min).
Flow
Torsdag den 22. marts kl. 8.20 - 14.00
Besøg i institutionen samt evaluering og tilbagemelding efter besøg i institution.
Vejledning kl 8.20 til 14.05.
Husk at tilbagemelde skriftligt Opgaver
Torsdag den 15. marts kl. 8.20 - 14.00
Repetition af repertoire fortsat.
Multiple Choice test i "Musikalsk læring" (og i "Musik og pædagogik" hvis du ikke var til stede i torsdags)
Diverse PC programmer bla: Van Basco karaoke tryk for downloading. I 2 eller 3 hold mens der bliver forberedt til institutionsbesøg.
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:
Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur". Nr. 1 og 2.
ALLE spiller eller synger en sang. Feks En af de sange I skal bruge til institutionsbesøget.
Torsdag den 8. marts kl. 8.20 - 14.00
Multiple Choice Test i Musik og pædagogik
Gruppearbejde til opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser 9.40-10.00
Diverse PC programmer
Stemthed og æstetisk læring
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:
Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur". Nr. 1 og 2.
De sange i skal bruge til institutionsbesøget.
Sammenspilskoncerten fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.
De der kan møder kl 12.00 og slæber instrumenter. Alle andre møder kl 12.30.
Alle hjælper med til at få instrumenter på plads efter koncerten.
Tak for jeres indsats - der var meget der lykkedes ganske godt og noget der kiksede - pyt med det - målet var jo flerstrenget. Det blev lidt mere koncertagtigt end forudset. Godt at alle kom på scenen.
Torsdag den 1. marts kl. 8.20 - 14.00
8.20 til 12.00:
Stomp 8.25-9.40
Grupperinger til opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser 9.40-10.00
Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil 10.30-12.00
HUSK Sammenspilskoncerten fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.
De der kan møder kl 12.00 og slæber instrumenter. Alle andre møder kl 12.30.
Alle hjælper med til at få instrumenter på plads efter koncerten.
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00:
Spil melodistemmerne (omkvæd) i " "Running for home"
Bluserne i G dur. Melodispil: "To tre stemmige bluser i G dur". Nr. 1 og 2.
De sange i skal bruge til institutionsbesøget
"Regndans".
Torsdag den 22. februar Kl. 8.20 - 14.00
Kor af numrene i pkt 4
Oplæg til besøg i institution, opgave og intern prøve. Didaktisk overvejelser
Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00
Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet", "Stir it up" og "Running for home"
Bluserne i G dur
Skriv en melodi til blues i G dur i Node Pad. Brug stamtonerne. GABDE. Pentaton G dur skala.
"Regndans".
Torsdag den 15. februar Kl. 8.20 - 14.00
Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00
Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet", "Stir it up" og "Running for home"
Øv på bluserne i G dur
Øv på "Regndans" akkorder.
Vi har aftalt at sammenspilkoncerten bliver fredag den 2. marts kl 12.30 - 14.00 i Freuds kælder.
Torsdag den 8. februar Kl. 8.20 - 14.00 Fotos Patricia
Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00
Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet" og "Stir it up". Hvilken stemme har du - når vi synger ?
Ny korsats "Wild world"
Tak for en dejlig eftermiddag. Man kan jo blive helt stolt af jer - selvom det er egen fortjeneste. Bliv ved med at arbejde med tingene.
Fredag den 2. februar
Vi pakker bil kl. 13.30 på Seminariet PROGRAM
Vi mødes på cafeen i Stormgade kl. 14.00
kl. 14.00 - 15.00 spiller vi koncert
kl. 15.00 fernisering starter
kl. 15.00 - 15.15 taler
kl. 15.15 - 15.30 vi spiller igen. (en del af numrene fra 14-15 gentages evt. )
Jeg har aftalt med Johnny Vilslev at vi får kaffe eller en drink for spilleriet.
Programmet kan selvfølgelig ændres hvis du alligevel har lyst til at spille selv om du ikke er sat på..
Torsdag den 1. februar Kl. 8.20 - 14.00
Rytmisk sammenspil i de tre etablerede grupper Se Rytmisk sammenspil
Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance", "Sweet for my sweet" og "Stir it up"
Instrumentalspil med Kirsten Maria 12.30-14.00
Vi skal her øve til koncerten i forbindelse med fernisering på Patricia caféen fredag den 2. februar. Program foreløbigt.
kl. 14.00 - 15.00 spiller vi koncert
kl. 15.00 fernisering starter
kl. 15.00 - 15.15 taler
kl. 15.15 - 15.30 vi spiller igen. (en del af numrene fra 14-15 gentages evt. )
Jeg har aftalt med Johnny Vilslev at vi får kaffe eller en drink for spilleriet.
Mandag den 15. januar Kl. 8.20 - 13.15
Rytmisk sammenspil fortsat
Vi synger de 3 tre stemmige sammenspilsnumre og tjekker trommerytmerne .
herefter lærerstyret sammenspil lidt endnu. Ideen er at få gang i selvstyrede enheder.
Øv trommesætsrytmerne
Spil melodistemmerne (omkvæd) i "Do you wanna dance" og "Sweet for my sweet"
Test fra december gennemgås.
Plan for kommende undervisning.
Instrumentalspil med Kirsten Maria 11.15-13.15
Vi skal her øve til koncerten i forbindelse med fernisering på Patricia caféen fredag den 2. februar
kl. 14.00 - 15.00 spiller vi koncert
kl. 15.00 fernisering starter
kl. 15.00 - 15.15 taler
kl. 15.15 - 15.30 vi spiller igen. (en del af numrene fra 14-15 gentages evt. )
Jeg har aftalt med Johnny Vilslev at vi får kaffe eller en drink for spilleriet.
Mandag den 8. januar Kl. 8.20 - 13.15
Test fra december gennemgås.
Plan for kommende undervisning.
Instrumentalspil med Kirsten Maria 11.15-13.15
Essensen af hvad I synes vi skal nå i foråret: (Ud fra de afleverede sedler)
· sammenspil
· musikpædagogik
· node og melodispil
· akkordspil – specielt højrehåndsarbejdet
· stomp
· kor
· komme du og formidle sang og musik i praksis
· sange/sanglege som kan bruges indenfor specialområdet og klubområdet
· spille koncert evt til morgensamling
· sang og stemmetræning
Mandag den 18. december
Lektier: Formuler skriftligt hvad du har lært og hvad du synes du mangler at lære på 5. semester.
Indspilning - de der mangler.
maja -Cant cry anymore
Tinas Haveje
Jenny Rider Lykke
Rikke Quang
Tom-Summer of 69
Maibritt og Anne Mette- leaving on a jetplane
MaiBritt - Fur elise
Anne-mette sorry
Maja og Malene- laura
Alice
Ukendt sang - de der mangler: Tom, Jeppe, Malene, Anne Mette og Martin spilles for Helge eller Kirsten Maria.
Skalaerne (CGDAE og F vises og demonstreres.
Individuel test og evt samtale.
Husk at aflevere evt cd's eller bøger som er seminariets ejendom.
Helge giver øl som afslutning på dagen. (vi skal gerne være færdig kl 13.15)
Mandag den 11. december
8.20 - 10.00 Instrumentalspil med Kirsten Maria. Her øves den sang der skal indspilles og evt sang/spil til morgensamling. Plus evt indspilning.
10.30 - Morgensamling
12.30 - Ukendt sang - de der mangler (Tom, Jeppe, Anne Mette og Martin) og de sange der skal repeteres (Jeppe, Maibritt,...)
Julesange: Øv fra det udleverede hæfte. Samt sang og spil fra julehæftet.
Husk: Den 18. december individuel teori test og samtale samt indspilning.
Ukendt sang.
Dejlig er jorden |
side 16 |
Lene |
Der lå en lille pebernød |
24 |
Tina |
Juleleg |
94 |
Maja |
Kom lad os danse polka min ven |
110 |
Jenny |
Kappe, kappe træer |
119 |
Alice |
Lille søde nissefar |
128 |
Kristina |
Nissen sad på loftet |
142 |
Malene |
Julesang |
106 |
Rikke |
|
|
|
|
|
|
Denne sang |
|
Martin |
Beaux yeux |
|
Maibritt |
Land of the silver birch |
|
Jeppe |
Viva la musica |
|
Anne mette |
Morning has come |
|
Tom |
|
|
|
Mandag den 4. december
8.20-10.00
Julesange:
For længe siden i Bethlehem
Det er nissen der bestemmer alting
Lille søde nissefar
Kling klong (Pentatone skalaer.)
Instrumentalspil med Kirsten Maria klokken 10.30- 12.00 her øves: Den ukendte sang. og der spilles for hinanden - måske med henblik på den sang der skal indspilles i studiet den 11. og 18. december. Den 18. december individuel teori test og samtale.
Ukendt sang.
Lær at sangen ved at spille melodien vha noder.
Mandag den 4. december skal du spille melodien og formidle sangen til de andre på holdet. kl 12.30-13.15
Dejlig er jorden |
side 16 |
Lene |
Der lå en lille pebernød |
24 |
Tina |
Juleleg |
94 |
Maja |
Kom lad os danse polka min ven |
110 |
Jenny |
Kappe, kappe træer |
119 |
Alice |
Lille søde nissefar |
128 |
Kristina |
Nissen sad på loftet |
142 |
Malene |
Julesang |
106 |
Rikke |
|
|
|
|
|
|
Denne sang |
|
Martin |
Beaux yeux |
|
Maibritt |
Land of the silver birch |
|
Jeppe |
Viva la musica |
|
Anne mette |
Morning has come |
|
Tom |
|
|
|
Mandag den 27. november
Mørk er november (udenad kom de sidste)
Spisekammersamba rep
Hvem sidder der bag skærmen
Fremlæggelse af opgaven: Læs:
http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp
Læs: De mange intelligenser.
”Musik og pæd.” Kap. 8
D dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver A, E og F skala)
Teori Kvintcirklen og de afledte toner Bb erne og tranponering.
Instrumentalspil:
11.15-12.00: Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Vi niveau deler. Spil C dur og G dur skala.
Melodispil:
12 Inde i min hånd C dur
4 Og gå så G dur
14 hvem vil være med til at hoppe
28 Hop og spring C dur
12.00-13.15: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)
Mandag den 20. november
Mørk er november (udenad kom de sidste)
Spisekammersamba
Fremlæggelse af opgaven: Læs:
http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp
Læs: De mange intelligenser.
”Musik og pæd.” Kap. 8
G dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver D, A, E og F skala)
Teori Kvintcirklen og de afledte toner Bb erne og tranponering.
Instrumentalspil:
11.15-12.00: Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Vi niveau deler. Spil C dur og G dur skala.
12.00-13.15: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)
Mandag den 13. november
Mørk er november (udenad - I bliver hørt)
Hvem har malet himlen blå (solosang)
Start på opgaven: Læs:
http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iq.asp
Læs: De mange intelligenser.
”Musik og pæd.” Kap. 8
Halløjfest Lvb5 side 138
Fremtid Lvb5 side 34
Ekkoleg Lvb4 side 75
Jeg gider ingenting i dag Lvb4 side 110
Man ser det udenpå Lvb4 side 136
Snesang Lvb4 side 166
Du skal gætte hvad jeg hedder Lvb4 side 50
Bytteleg Lvb4 side55
G dur skala skal du have skrevet i Node Pad eller på nodepapir. (næste opgaver D, A, E og F skala)
Teori Kvintcirklen og de afledte toner.
Her er godt at være
Se "Kvik af musik".
Instrumentalspil: Find en sang du vil spille (solo) for de andre. Husk øvrigt at skrive sangene ind i repertoirelisten( bilag til eksamen)
Spille nemme sange i C dur på dit instrument. (I der synes det var nemt find en sang i C dur feks i repertoiret og spil den. ) Vi niveau deler.
Torsdag den 2. november
Mørk er november (udenad)
1. Kulturkanon: Vølvens Spådom. http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%B8lvens_sp%C3%A5dom
Hvem har malet himlen blå (solosang)
”Mads Doss”, St. St. Blicher1844/Folkemelodi
”Malela”, trad. rep
Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Børnesange !
2. Kulturkanon Musik opgave- Kulturkanon
Her er godt at være
Se "Kvik af musik".
Evaluering / mandag den 6. nov.
Mandag den 30. oktober
Mørk er november
34. ”Nu skal vi have en tossesang”, trad. Rep
35. ”Malela”, trad.
Spille nemme sange i C dur på dit instrument. Spil så mange af dem som muligt.
Hvordan er en skala opbygget: (Guitarister: Spille C dur skalaen kun på 5. streng. Pianister: Hvor ligger de sorte tangenter.)
Hvorfor siger man (1,1,1/2, 1,1,1,1/2) ?
G dur D dur A dur E dur Kvintcirklen.
Ledsagende trommer. (Eksamen)
Lær denne sang udenad:
Mørk er november
og løvfaldet slut,
vandet begynder at fryse,
lyset fra solen og blomsterne brudt –
da må vort hjerte selv lyse.
Synge vil vi, legen er magt,
mer end beregning,
forstand og foragt
værn mod det sorte og tomme.
Om der svæver
dødelig dræ,
vil vi dog elske – og plante et træ:
frugter kan uspået komme.
”Mørk er november”
(af Thorkild Bjørnvig)
Instrumentalspil: Sorry, Ali bali ali bali bi, Hvis din far gir dig lov ? Stamtonerne/ Cdur skalaen/
Torsdag den 26. oktober
Sang mørk er november
Regnvejrsdag i november (soli)
29. ”Du må lær’ og le”, Leif Falk/Trad. Brasilien (rep)
27. “Jango”, Mohamed Said (rep)
34. ”Nu skal vi have en tossesang”, trad.
35. ”Malela”, trad.
Kanon
Trommer
Musikteori
Spille nemme sange i C dur på dit instrument
Evt: Se "Kvik af musik".
Til mandag (guitarister) spil C dur skalaen kun på 5. streng !!!!
Mandag den 23. oktober
Sange
27. “Jango”, Mohamed Said
26. ”1 calypso, 2 calypso, 3 calypso, 4 calypso”, Trad.
28. ”Hop og spring”, Leif Falk
29. ”Du må lær’ og le”, Leif Falk/Trad. Brasilien
30. ”Kom og fang halen min”, Jytte Mosekær/Trad.Cuba
Plan for kommende timer
Musikteori - vi tager fat på delmål 2) og 3) nodesystemets opbygning (g-nøglen)
Musikteori musiklinie i uge 43, 44 og 45
Mål:
- Kunne spille (stave) sig igennem enkle melodier. Så du kan lære nye melodier eller genkende melodier (Nå den det er den !)
- Kunne spille start toner til sang i forbindelse med akkordspil. Så man ikke synger i en toneart, men spiller i en anden.
- Kunne nedskrive noder – melodi og rytme - i forbindelse med komposition af melodi eller remse.
- Kunne lave spillesatser ud fra akkorderne i en melodi.
Delmål
- Forstå rytme og nodeværdier (1/1, 1/2, 1/4, 1/8 og 1/16)
- Forstå nodesystemets opbygning (g-nøglen)
- Forstå dur skalaens opbygning. (1,1,1/2,1,1,1,1/2)
- Forstå kvintcirklens opbygning.
- Kunne spille og samtidig synge stamtonerne
- Kunne spille toner og enkle melodier i C, G, D, A, E og F dur.
- Kunne spille skalaer i C, G, D, A, E og F dur på sit instrument.
- Kunne klappe rytmer (se 1)
- Forstå dur og mol akkorders opbygning
Vedrørende næste skema periode - der bliver to mandage (13. og 20. november) hvor Kirsten Maria er ene underviser i instrumentalspil. Herved kommer jeg til at skylde jer timer. Det foreslås klaret på følgende måde: I resten af skemaperioden 48 - 03 er der undervisning kl. 8.20 - 14.05. Resten af timerne får I denne uge. Med baggrund i ovennævnte foreslås ændringer i plan for undervisningsindhold og plan for selvstudium (13.11 og 20.11) - dette vender jeg tilbage til i uge 43.
Liniefags uge 41 (9. - 13 oktober): I møder hver dag kl 8.20 - 15.00 og holde fri fredag
ideer:
Vi mødes mandag morgen kl. 8.20 og lægger program for ugen.
Vi indspiller og indsynger diverse sange.
Vi laver egne tekster/sange/melodier som vi indspiller i lydstudiet.
Maja og Rikke vil gerne synge en sang, indspille noget af gangen, så vi også får guitar på, bas. trommer og så videre.. Vi synger en kendt sang, men vi ved ikke hvilken endnu.
Karaoke indspilning måske ligesom "afrika" sangen.
Instruktion i brug af lydstudiet.
At skrive egne sange, melodier og tekster.
Torsdag den 5. oktober kaniner for 7. semester eksamen.
læs: Eksamen. Eksamen praksisrelaterede. Sang Spil.Formidling. Eksamens eksempel på synops
Mandag den 2. oktober
TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til. Du fører selv regnskab, så du kommer igennem alle rytmer.
Vi sang: Kirsten og vejen fra Gurre og Det lysner over agres felt og nynnede Mørk er november
Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)
Rim og remser vi mangler Tine og Martins
"Lege fra "Spil op" - Helges favoritter + dem vi ikke nåede fra i torsdags
Arikansk sang, rep
Free fry fro rep
Hiyoo Kozambia rep
Masefu rep
Nye grupper til kanon Kanon opgave
Musikteori start
Liniefagsuge
Evaluering fra de sidste gange 13.45
Torsdag den 28. september (fraværende Tina brun, Marlene Jansen, Louise Juellund)
vi sang 1)Det lysner over agres felt 2) sensommervise
TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til !!!!!!!
22. ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep
23. ”Børge har en knallert”, T.Bunk/T. Larsen REP
24. ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen rep
25. “Uma rapeti”, trad. New Zesaland rep
Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)
Rim og remser
"Lege fra "Spil op"
Arikansk sang, rep
Free fry fro rep
Hiyoo Kozambia rep
Masefu rep
Øv på Storkespringvandet. CFG akkorder
Evaluering 15.40
Mandag den 25. september
Vi mødes i musiklokalet kl. 8.20 og øver vores tromme/kazoo musik. Herefter bruges resten af dagen på at gøre udklædning og våben parat til Rollespilsdag
4 takter store tromme
store tromme + kazoomelodi
4takter store tromme
store tromme + trommerytme
break stop på 1 slag
PAUSE
Vi bruger starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer Noderne )
Torsdag den 14. september
Husk jeres kazoo fløjte. Bliver den væk må du købe en ny - 15 kr i Eskildsen.
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
TEST: Du skal kunne Ledsagende trommer spille og synge en sang til !!!!!!!
18. ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne, rep
16. ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså, rep
17. Remser. Tju bang chokolademand., rep
19. ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen, rep med xylofon bordun D og A i puls
20. ”Gættesang”, Søren Hedegaard, rep
22. ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep
23. ”Børge har en knallert”, T.Bunk/T. Larsen REP
24. ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen rep
25. “Uma rapeti”, trad. New Zesaland NY
Sange fra sangbogen. (Alice bestemmer 3 vi ikke har sunget)
Lav rim / remse i programmet SE HVEM DER MANGLER
Rollespilsdag 26. september. I skal melde jer på som race: Hobbit. Musik 24F Vi bruger starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer Noderne )
4 takter store tromme
store tromme + kazoomelodi
4takter store tromme
store tromme + trommerytme
break stop på 1 slag
PAUSE
Arikansk sang, rep
Free fry fro rep
Hiyoo Kozambia rep
Masefu rep
Jeppes nye link
Øv på Storkespringvandet. CFG akkorder
Evaluering 15.40
Mandag den 11. september
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Sang efter noder. Læs her om durskala. Musikteori
18. ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne, rep
16. ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså, rep
17. Remser. Tju bang chokolademand., rep
19. ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen, rep
20. ”Gættesang”, Søren Hedegaard, rep
22. ”Vi løber hjemmefra”, David Cadogan, rep
23. ”Børge har en knallert”, T.Bunk/T. Larsen
24. ”Svinge og sveje”, Bernhard Christensen
25. “Uma rapeti”, trad. New Zesaland
Sange fra sangbogen.
Lav rim / remse i programmet "Finale Nodepad". Med noder og tekst. Programmet kan downloades gratis fra nettet. Send dit rim til mig. leonhardt@fanonet.dk. Lær dine medstuderende rimet/remsen. Overvej hvordan den skal udtrykkes. forskellige udtryksmåder
Rollespilsdagstrommerum Rollespilsdag. I skal melde jer på samlet for at sikre at I er på samme hold Rollespilsdag 26. september. Måske kan vi bruge starten af Ceddin Deden. (Kazoo fløjter og trommer plus forstærkeranlæg ). Billederne er fra Istanbul. Janitsharerne spiller i paladset.
|
Afrikansk sang, rep
Free fry fro rep
Hiyoo Kozambia rep
Masefu rep
Jeppes link
Evaluering 13.50
Torsdag den 7. september
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Sang efter noder. Durskalaen. Musikteori
18. ”Goddag hej hop”, Astrid og Erik Lyhne
16. ”Hvem vil med en tur ud i skoven”, Lotte Kærså
17. Remser. Tju bang chokolademand med mange forskellige udtryksmåder
19. ”Nu er vi i junglen”, Bernhard Christensen
20. ”Gættesang”, Søren Hedegaard
Sange fra sangbogen.
Kulturkanon oversigt.
Super hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Rytmer nodeteorien. læs Musikteori
Lav rim / remse i programmet "Finale Nodepad". Med noder og tekst. Programmet kan downloades gratis fra nettet. Send dit rim til mig. leonhardt@fanonet.dk. Lær dine medstuderende rimet/remsen. Overvej hvordan den skal udtrykkes.
Afrikansk sang, rep
Free fry fro rep
Hiyoo Kozambia rep
Masefu rep
med hensyn til rollespilsdag. I skal melde jer på samlet for at sikre at I er på samme hold Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag
Evaluering 15.40
Mandag den 4. september
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Sang efter noder
Sange fra sangbogen ?
Kulturkanon oversigt.
Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Rytmer nodeteorien. Finale Nodepad (hvis jeg kan låne projektor)
Afrikansk sang, dans og trommerytmer.
Chechekule rep
Martins afro rep
Free fry fro
Do sa la rep
Tuneumba rep
Hiyoo Kozambia
Masefu
Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6 (hvis jeg kan låne projektor)
Evaluering 13.50
Torsdag den 31. august
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Sensommersang rep
You've got a friend (engelsk sang)
Kulturkanon oversigt
Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Afrikansk sang, dans og trommerytmer. Afrikansk sds gruppearbejde
Chechekule rep
Martins afro rep
Free fry fro
Do sa la
Tuneumba
Hiyoo Kozambia
Masefu
Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6
Rytmer nodeteorien
Evaluering 15.40
Husk at læse definitionerne på 1) kultur og på 2) musikkultur.
Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag , liniefags uge 9. - 13 oktober sammenspil og indspilning af sange fra sanghæftet.
Mandag den 28. august
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Sensommersang
Jeres musikkultur rep ? Sangtekster vores musikkultur
Kulturkanon oversigt
Vuggestuesange
Lave telefon- og mailliste
Hurtig repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Afrikansk sang, dans og trommerytmer
Chechekule
Do sa la
Tuneumba
Kozambia
Martins afro
Rollespilsdag 26. september vi laver et eller andet trommehølløjsa der kan understøtte det største slag , liniefags uge 9. - 13 oktober sammenspil og indspilning af sange fra sanghæftet, kulturnat 13. oktober
Jeppes link http://www.avz.dk/index.php?id=6
Rytmer nodeteorien
Evaluering 13.50
Husk at læse definitionerne på 1) kultur og på 2) musikkultur.
Torsdag den 24. august
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 (næ ni no) d) 1351111531
Kom ud rep
Jeres musikkultur - vi udveksler 2/4/8/16 optagelse Sangtekster vores musikkultur
Giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.
Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt
Vuggestuesange
Lave telefon- og mailliste
Repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Guitarspil
Se video "Se hvad jeg kan"
Evaluering 15.30
Mandag den 21. august
820-1200 fællesundervisning
1230 14.05 instrumentalundervisning (1350 oprydning)
Opvarmning af stemmen a) 1 ---171 b)123432321 c)123454321 x3 d) 1351111531
Svantes lykkelige dag
Kom ud
Sangen om at være selv
Kirsten og vejen fra Gurre rep
Sange: 0-3 år
Jeres musikkultur - vi udveksler 2/4/8/16 øvelse
Giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.
Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt
Lave telefon- og mailliste
Repetition af trommerytmer Ledsagende trommer
Evaluering
Torsdag den 17. august
10.30 - 14.05 fællesundervisning
14.05 - 15.50 instrumentalundervisning (15.40 oprydning)
I det spæde morgengry. Repetition
Sovalo. Repetition.
Sensommersang
Kirsten og vejen fra Gurre
Sange: 1. Køb repertoire musiklinie. 2. Lave eget sanghæfte ?
Kreativ d
Evaluering
ans (se OH)
Lave telefon- og mailliste
Kulturkanon - hvem tager hvad -oversigt
Mandag 21/8 Jeres musikkultur - til mandag giv en definition på 1) kultur og på 2) musikkultur. Formuleres skriftligt.
den 17. august: Duks: Anne-Mette.
Sang: det er godt at starte op med noget sang, vi kunne godt tænke os at få noget stemmetræning og redskaber til opvarmning.
Kreativ dans: Det var godt, meget lærerigt, det var en udfordring og for mange grænseoverskridende.
Trommespil: Det var rigtig sjovt men rigtigt svært, det var svært at koordinerer begge hænder og synge samtidig, det er noget vi skal have noget mere af.
Instrumentalundervisning: Det var godt med nem melodi til at starte med, det giver mod til at fortsætte. Nogle ville gerne have haft en lærer længere tid og mere struktureret. Tilfredshed fra klaver teamet.
Vi har besluttet at vi på klassen vil lave en sanghæfte, hvor vi hver tager en sang hver, med tilhørende noder Malene vil sørge for at de bliver samlet ind og trykt.
Mandag den 14. august
2. Sovalo
3. Præsentation af hjemmeopgave: ”Noget om dig og musikken”
Skriv en A4 side og mail den til leonhardt@fanonet.dk senest den 16. august – som bilag (gem som bilag dit navn24f). Alle beskrivelser bliver lagt ind på www.leha.dk (klik højre øverste hjørne på 24f). Har du ikke netadgang derhjemme kan du sende mail fra seminariet eller aflevere en diskette/Cd rom.
4 Introduktion til hjemmesiden. Dagens evaluering - skrives ind af dagens duks.
5. Hvad står der i bekendtgørelse og studieordning?
6. Præsentation af foreløbig planlægning.